Bestaat er een ov-chipkaart checker?

Bestaat er een apparaatje (klein formaat, zoiets als een bankpas-reader) die kan checken of je in- of uitgecheckt hebt met je ov-chipkaart? Een conducteur heeft ook zo'n apparaatje. Ik zou er ook graag zelf een hebben zodat ik bij twijfel ter plekke kan checken of ik niet vergeten ben langs de paal te halen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nee, die bestaan niet. Organsiaties als ROVER en MVBOV hebben hierover geklaagd, maar tot nog toe tevergeefs.
9 jaar geleden
Ja, die bestaat. Als je een telefoon met een NFC reader hebt of een USB NFC reader koopt voor een paar tientjes kun je van alles doen met NFC chips... Als je een beetje handig bent met Java kun je er nog tegenaan programmeren ook.

https://www.youtube.com/watch?v=L7wyHfYDg4A
http://codebutler.com/announcing-farebot-for-android/ (open source PoC)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan USB cardreaders voor je computer kopen. Een paar jaar geleden wist Brenno de Winter van PowNews met een dergelijke reader de OV chipkaart te kraken zodat hij gratis kon reizen.