Is er een referendum gehouden voor de komst van de OV-chipkaart?

Toegevoegd na 1 minuut:
Het antwoord kan 'ja' of 'nee' zijn. Maar zo ja, wanneer is deze dan gehouden en wat waren de resultaten? Zijn de resultaten dan nog ergens terug te vinden op internet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee er is geen referendum gehouden.
Het onderwerp is aan het Locov voor trein en Rocov Regio vervoer (Reizigers belangen verenigingen) voor gelegd. Deze organisaties stonden niet te springen om de invoering en hebben veel argumenten aangedragen om te verbeteren en of hiermee te stoppen. Maar de regering heeft de invoering toch doorgevoerd. Het openbaar vervoer is wel geprivatiseerd maar via een europesche aanbesteding. Wij betalen via de belasting nog steeds een forse bijdrage voor de instand houding van het openbaar vervoer. Dus van echte privatisering is geen spraken. Vervoersbedrijven moeten via deze aanbesteding de routes bemachtigen. De verschillen in de diverse regio's zijn groot.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, referenda worden gehouden over belangrijkere zaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als Rotterdammer zijnde kan ik je ook absoluut vertellen dat ze niet eerst onze mening hebben gevraagd, en eigenlijk voor het definitief invoeren dat ook niet hebben gedaan, ondanks alle problemen die het gaf
13 jaar geleden
nee, voor bedrijven is dit ook niet nodig.
door de privatiseringsdrang van vvd en cda is het niet meer een beslissing die door de nederlanders gemaakt wordt. maar door het bedrijfsleven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat hebben ze niet gedaan, was het maar waar...