Bestaat er ook zoiets als eenmalige Ov. ?

Want mensen die maar 1 keer per maand zouden moeten reizen of buitenlanders ?

Heb ergens gehoord dat de papieren versie weg gaat .

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Je kan bij de automaten of bij de balie een eenmalige OV chipkaart kopen, je kan er dan eenmalig waarde opzetten.

De papieren kaartjes verdwijnen, het worden kartonnen chip kaarten.

Zelf adviseer ik een chip kaart bij NS te kopen. Die hebben een tijdelijke actie
(Van €7,50 voor 2,00)
Dat is dan een persoonlijke
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja. Voor de incidentele reizigers en bijvoorbeeld toeristen die geen OV-chipkaart hebben, is er inderdaad een ‘eenmalige chipkaart’. Dat is een papieren kaartje met een chip die het oude papieren kaartje vervangt. Deze papieren chipkaart is te koop bij de NS-kaartautomaat en NS-servicebalie en is geldig bij alle treinvervoerders. Op dat kaartje hoeft dus geen saldo te worden geladen.
Je betaalt voor de eenmalige chipkaart altijd vol tarief. En op de vier meest gebruikte producten (enkele reis, retour, dagkaart en het van AnaarBeter-kaartje) betaal je een toeslag van € 1 om de meerkosten te dekken. Die wordt niet toegepast op de Railrunner, Dagkaart Fiets, Dagkaart Hond, ICE toeslag enkele reis, Euregioticket, toeslagen treinen over HSL en voor kaartjes naar Duitsland en België.

Met een eenmalige chipkaart reis je door per vervoerder in en uit te checken bij een poortje of paaltje en kun je ook zónder OV-chipkaart probleemloos door de poortjes.

Goed om te weten: eenmalige chipkaarten zijn alleen te koop met de datum van vandaag. Je kunt dus geen kaartjes kopen met een datum die in de toekomst ligt. Uitzonderingen zijn de kaartjes naar Duitsland en België.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Mooi volledig antwoord.