Hoe duur kost een treinkaartje van Rotterdam Centraal naar Paris Nord?

Ik wil samen met mijn vriendin naar Parijs toe, maar ik snap die kosten berekenaar op NS niet helemaal.

2 Personen, Ik heb een Student WEEK-OV met meeneemkorting. Vrijdag op, Zondag terug.

Rotterdam opstappen - Paris nord uitstappen.

Hoe duur kost het totaal, heen en terug, voor beide personen totaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ongeveer 57 euro (enkel), weet niet wanneer je wilt gaan.
Hier heb je de site om het uit te rekenen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Verschilt ook met tijden en of je overstapt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Antwoord is zo niet te geven. De prijzen bij de Thalys werken zoals ze werken bij de luchtvaart. Populaire treinen zijn duurder dan minder populaire treinen. Zo zal de zondagavond trein veel eerder duurder zijn dan die in de vroege middag. Tickets worden 3 maanden van te voren vrijgegeven. Als je dan gelijk boekt heb je meestal het voordeligste ticket
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op NS Hispeed nú boeken !!
Ze zijn nu te koop voor 35 euro enkele reis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je op thalys.com 3 maanden van tevoren boekt krijg je ook aantrekkelijke prijzen en dat zijn dan retourtjes. kennis van mij gaat geregeld heen voor €78 hoor ik van hem maar hij boekt het dus van tevoren
12 jaar geleden
Zoals boven gezegd, de prijzen voor de Thalys variëren. Op drukke dagen is het duurder, als je vroeg boekt is het goedkoper. Vrijdag heen en zondag terug is een potentieel dure combinatie, zaterdag heen en maandag terug zou zomaar veel goedkoper kunnen uitpakken.

Nog drie tips:

1. De goedkope kaartjes kennen vaak beperkingen als het om omboeken en annuleren gaat. Goed lezen, want meestal betekent het dat "wijzigen reisplan" gewoon "nieuw kaartje kopen" betekent.

2. Studentenkaart en meeneemkorting leveren geen korting op de Thalys. Wel is er soms een jongerentarief. Dat is niet altijd goedkoper, maar vaak wel wat flexibeler (makkelijker omboeken/annuleren).

3. Als je zelf geen zin hebt om je te verdiepen in de boekingen, kun je via de Treinreiswinkel boeken. Dat is een reisbureau dat in treinreizen gespecialiseerd is en precies weet hoe en wanneer je goedkope tickets krijgen kunt. Houd er wel rekening mee dat de Treinreiswinkel boekingskosten in rekening brengt, die betaal je niet als je zelf (via internet) boekt.