Nee, NS rijdt niet naar IJmuiden.
Lovers heeft het een tijdje gedaan, maar die doen het nu ook niet meer.

Je zou bijvoorbeeld met de trein naar Amsterdam kunnen gaan (weet niet waar je vandaan moet komen) en achter het Centraal station kan je dan de FFF (Fast Flying Ferry) naar IJmuiden nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Volgens mijn NS app niet.
12 jaar geleden
IJmuiden heeft geen station ! Die is in de 1983 opgeheven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sinds 1999 niet meer

Toegevoegd na 1 minuut:
Zal even het verschil in jaartallen uitleggen (met het vorige antwoord)
van 1996 tot 1999 is het in gebruik geweest door Lovers Rail, als eindpunt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens 9292ov.nl gaat er geen trein naar IJmuiden. Alleen Regioliner 75 vanaf Haarlem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lover Rail is inderdaad opgeheven, wegens te weinig passagiers. Je kunt naar IJmuiden met de bus (via Haarlem of Amsterdam bijvoorbeeld), deze rijdt tot aan het strand, of met de draagvleugelboot vanaf Amsterdam Centraal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, de NS (Nederlandse Spoorwegen) overwegen wel weer om 'n nieuw NS Station in IJmuiden te bouwen. Wat natuurlijk door iedereen verwelkomt wordt. Momenteel zijn er verschillende regio busverbindingen naar IJmuiden. R-Net bus 382 rijdt vanaf Amsterdam-Sloterdijk NS naar IJmuiden en IJmuiden aan Zee, elke 30 minuten vanaf 07.51 tot 00.21 (meest gemakkelijke verbinding als u met de trein reist) dan is er buslijn N80 (nachtlijn) vanaf Amsterdam Bijlmer Arena via Schiphol, Hoofddorp en Haarlem NS naar IJmuiden. Nachtlijn N80 rijdt vanaf Amsterdam Leidseplein naar Haarlem NS waar 'n directe aansluiting op de nachtbus naar IJmuiden is. R-Net vanaf Haarlem NS naar IJmuiden Zeewijk (elke 10 tot 15 minuten) vanaf 05.56 tot 00.29. Conexxion lijn 3 rijdt vanaf Haarlem NS (begint in Schalkwijk) naar IJmuiden Stadspark. Vanaf Alkmaar met buslijn N167 en overstappen op Connexion lijn 74 naar IJmuiden. (tijden van de dienstregeling veranderen per 5-7-2019, kijk op www.connexion.nl)
Plaatje bij antwoord