Geen recht op ov en toch reizen?

Ik heb sinds april geen recht meer op een ov of studiefinanciering. En sindsdien heb ik mijn ov chipkaart tot vandaag niet gebruikt. Vandaag ging ik even proberen of het nog wel kon en tot verbazing kon ik gewoon met de trein naar amsterdam reizen. Mijn vraag is of ze kunnen zien of ik gebruik heb gemaakt van mijn ov, en of ik dan een boete thuis opgestuurd krijg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ha, die Patr10;

Als die chipkaart op jouw naam staat geregistreerd zou ik er maar rekening mee houden dat je nog wel een naheffing krijgt. Of daar ook een boete aanhangt durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar met de non-npnsense koers van de Spoorwegen tegenwoordig zou me dat niet verbazen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je geen reisrecht meer hebt, is het reisproduct op je Studenten OV-chipkaart niet meer geldig. Als je nu nog gebruik maakt van je studentenreisproduct, betekent dit dat je (onbewust) zwartrijdt. Je loopt dus kans op een boete van het OV-bedrijf waarmee je reist of een blokkering op je kaart.
Ga dus zo snel mogelijk naar een ophaalautomaat om het stopzetten van je studentenreisproduct te bevestigen! Kijk op www.ov-chipkaart.nl/adresvinder voor een ophaalautomaat bij jou in de buurt. Als het ophalen niet lukt wordt dit geregistreerd en wordt het product verwijderd tijdens het reizen.

Let op!

•Zoek op www.ov-chipkaart.nl/adresvinder naar opHAALautomaten, niet naar opLAADautomaten!
•Je kunt het stopzetten van je studentenreisproduct niet bij NS-automaten bevestigen.
•Je kunt het stopzetten van je product niet tijdens een reis bevestigen (voordat je hebt uitgecheckt) of als je een keer vergeten bent in en uit te checken in de afgelopen 14 dagen. Ga naar een balie van het OV-bedrijf waarmee je reisde. Zij helpen je verder. Kijk bij 'Overzicht van de balies, waar je terecht kunt met de Studenten OV-chipkaart' welke balies OV-chipkaartservices verlenen of zoek de dichtstbijzijnde balie op www.ov-chipkaart.nl/adresvinder.