Als ik een ns-dagkaart heb, en ik wil b.v. met de ICE binnen Nederland reizen, kan de conducteur dan zien dat ik toeslag heb betaald?

Voor de ICE betaal je €2.- toeslag per enkele reis die je bij een NS kaartautomaat op je OV-Chipkaart moet zetten. Maar als ik nou een papieren (dag) kaart heb, kan ik dan de toeslag op mijn OV chipkaart laden zodat de conducteur kan zien dat ik toeslag heb betaald? Want ik ben niet ingecheckt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K
Amadea
9 jaar geleden
Met een dagkaart moet je tegenwoordig toch óók inchecken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moet hem uitprinten.

Het beste antwoord

Als je met een geprinte dagkaart reist en je wil gebruik maken van ICE moet je een los toeslagkaartje bij de automaat kopen.

Zie voor de bron de link en dan onder het kopje "Internationale treinen in Nederland".
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok! Bedankt! :)