Is een los treinkaartje goedkoper dan de ov-chipkaart wanneer ik met 3 verschillende vervoerders reis?

NS > Syntus >Veolia. Bij elke overstap uit- en inchecken. Ik reis die dag met 40% korting, is het voordeliger om een kaartje te kopen met korting, of maak je niet meer kosten door het steeds in en uitchecken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Op www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/indexhtml vond ik na een tijdje zoeken de volgende vraag: betaal ik voor een reis met de ov-chipkaart hetzelfde als voor een papieren kaartje? Met als antwoord: Ja, reist u alleen met de ns, dan betaal je hetzelfde. Reist u met meerdere vervoerders, dan is het nu nog voordeliger om een papieren kaartje te kopen. Later in 2014 introduceren alle treinvervoerders gezamenlijk de langeafstandskorting op de ov-chipkaart voor een reis met een of meerdere regionale treinvervoerders. De lange afstandskorting wordt dan berekent over de gehele reis met de ov-chip, ook als u overstapt van de ene naar de andere vervoerder. Max. overstaptijd 35 minuten. In de reisplanner kunt u de tarieven zoeken.

Bronnen:
www.ns.nl

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100