Kun je je OV-chipkaart ook automatisch laten opwaarderen wanneer deze onder de 20 euro komt?

Dit omdat 20 euro het minimale bedrag is voor een NS reis. En als je dan bijv. 25 euro op je kaart hebt staan en voor 10 euro reist, waardeert de kaart hem niet automatisch op en kun je bijv. niet meer terugreizen.

Toegevoegd na 14 minuten:
Het gaat dus erom dat nu de ondergrens voor automatisch opwaarderen ligt op 5 euro, als je onder de 5 euro zit word deze automatisch opgewaardeerd, terwijl als je met de trein reist, er een minimale saldo word gevraagd van 20 euro en je dus nog langena niet op de 5 euro zit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik ben sinds kort in het bezit van een ov kaart.
Volgens mij kun je alleen vanaf € 5 opwaarderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, je kunt je OV-chipkaart automatisch laten opwaarderen. Dit moet je aanvragen op deze website: http://www.ov-chipkaart.nl/services/automatischopladen/automatischopladenaanvragen/ Hiervoor moet je wel een account aanmaken, wat eigenlijk heel logisch is. Het gaat immers om jouw OV-chipkaart.

Nadat je het automatisch opladen heeft aangevraagd, moet je dit nog op de OV-chipkaart zetten bij een ophaalautomaat. Je kunt je bestelling dus ophalen bij zo'n ticketautomaat op het station.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar dat moet je zelf instellen:
"Voor automatisch opladen geeft u één keer een machtiging af. Daarmee geeft u doorlopend toestemming voor het automatisch opladen van uw saldo. U heeft de keuze uit een bedrag van € 10, € 20 of € 50. "
Bij een ophaalautomaat in de buurt kun je dat wijzigen. Welke het dichtstbij is, kun je zelf opzoeken, zie bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan.
Maar wanneer je niet online bankiert, is het een vreselijk gedoe, met beroerde uitleg op de website.
We zijn er dagen mee zoet geweest om het te regelen voor mijn hoogbejaarde schoonvader.