Waarom hebben treinen in de 1e klas geen stroomvoorziening om bv. je laptop te pluggen?

Waarom zou je anders 1e klas gaan reizen als het verder geen meerwaarde heeft?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik reis altijd eerste klas en er is veel verschil tussen de ene 1e klas en de andere. Bij sommige treinen merk je nauwelijks verschil, bij sommige veel.
Over het algemeen merk je meer verschil in intercity's tussen de 1e en de 2e klas.

Ik vond nog dit op de ns site
" In sommige treinen is een stopcontact aanwezig. Deze zitten dan in de 1e klasse boven de zitplaatsen."

Ik weet dat ze continue treinen aan het ombouwen zijn, ze kunnen natuurlijk niet alle treinen tegelijk ombouwen, er moeten er ook nog wat blijven rijden ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De meerwaarde zit in de ruimte die je er krijgt.

De aansluiting zit er niet omdat de huidge generatie treinen op de rails gezet is toen laptops nog geen normaal dagelijks product was, in de jaren 90, begin 2000
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij rijden er op bepaalde trajecten splinternieuwe treinen die wel een stopcontact hebben. Waarschijnlijk ergens in de Randstad.
Ik zat laatst in een trein waar gratis Wifi beschikbaar was, dus er zijn wel treinen met extra opties, maar zolang de oude treinen nog niet kapot zijn, blijven die op het spoor rijden.

1ste klas reizen is vooral voor de extra ruimte, en de rust. Meestal zitten er erg weinig mensen, alleen 50-plussers of zakenmannen/vrouwen.
13 jaar geleden
Ik denk dat het openbaar vervoer dan nog veel duurder word dan het nu al is