Hoe weten toeristen hoe ze met het ov moeten reizen als de ov-chip wordt ingevoerd?

Als ik op vakantie ben in het buitenland dan verplaats ik me wel vaker met het openbaar vervoer daar. Toevallig had ik vorig jaar een probleempje rondom Rome, daar kon je niet ter plekke een treinkaartje kopen, moesten we eerst naar een vvv achtig iets.
Als hier nu over een tijd toeristen komen, hoe moeten die aan een ov-chipkaart komen en wie licht hun voor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Op alle metrostations in Rotterdam (waar de ov-chip al is ingevoerd) zijn ook apparaten voor wegwerp kaarten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Goeie vraag...

Zal wel net zoiets worden als dat je voor Veolia, ofzo een kaartje bij de VVV kan kopen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je goed laten informeren bij de VVV is een must.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het een nalatigheid van ons land, dat ze niet, zoals bij geldautomaten, taal-mogelijkheden aanbieden.
Zelfs op Schiphol, als je je treinkaartje uit de automaat wil halen moet je nederlands kunnen begrijpen. Mijn (Duitse) zwager reist dan ook altijd, puur om die reden, altijd in de 1e klas met zijn kinderkaartje....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal ik ook een gaan uitproberen. Alleen is mijn Duits beroerd slecht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer je beste Frans dan ;-)))
Ook in het Engels voor de OV chipkaart
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie link +1
Ze kunnen in de Amsterdamse bussen en trams binnenkort gewoon een wegwerp OV-chipkaartje kopen.
14 jaar geleden
De melding dat de OV-kaart komt in en rondom onze woonplaats stond keurig netjes in verschillende kranten en bladen. Daarnaast kun je in het begin nog strippenkaarten gebruiken (naast de OV-kaart). Daarnaast kun je een simpele wegwerp-chipkaart kopen op het station.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zal gebeuren met aanwijsborden e.d. Daarnaast kan een toerist een medewerker aanspreken (op station e.d.), deze spreken vaak meerdere talen. Tenslotte heb ik vernomen dat het ook mogelijk is om de kaart aan te schaffen in b.v. de bus!
een goeie toerist wint eerst informatie over een land in voordat hij er heen gaat dus ik neem aan dat de ov dan ook wel aan de orde komt of het is een fietsende toerist