Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeduur is een buskaart?

Ik wil straks werken in hilversem en ik woon in huizen.
de busreis duurt 44 min.
vrij lang voor maar een 16 km ongeveer maar dat is niet het probleem.

op de website van 9292ov staat dat het 2,75 kost enkele reis. maar ben ik voordeliger uit met een maandkaart of weekkaart als dat bestaad?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je hebt een OV-chipkaart nodig, en daarop kun je een week- of maandabonnement laden, dat is vrijwel altijd voordeliger dan losse reizen maken.
Ga terug naar de 9292-site, voer je reisgegevens in en klik op de pagina met het reisadvies, helemaal onderaan, op 'Bekijk gedetailleerd prijsoverzicht'.
Vervolgens klik je op 'Alle beschikbare tarieven', en op die pagina klik je bovenaan op de tab abonnementen en zie je precies wat de mogelijkheden en kosten zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankje. maar ik zag als ik naar utrecht wou moest ik met de intercity op den duur.
is dat zeker appart dat kan vast niet met ov-chipkaart met maand abbo

Andere antwoorden (3)

Bus of strippenkaarten bestaan niet meer. Je zult dus elke keer een enkeltje moeten kopen.
De opgegeven prijs is wel correct, je zou kunnen overwegen een OV chipkaart aan te schaffen, wellicht is dat voordeliger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Buskaarten bestaan nog hoor, je kunt gewoon in elke bus, tram, metro nog losse kaartjes kopen. Maar om dat te ontmoedigen is dat nog veel duurder dan de reis met de OV-chipkaart al is :-(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met buskaart bedoel ik eigenlijk strippenkaaart.
Er zijn geen buskaarten meer, of nog maar heel weinig waar je niet ver mee komt.
Je hebt een ov pas nodig, er zijn er 3 waar je uit kan kiezen.
Persoonlijke ov
Anonieme ov
wegwerpkaart

Bij de link kun je er naar kijken, en kun je al de info erover vinden en meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het hangt er vanaf hoeveel dagen in de week je gaat werken. Hoe meer dagen, en hoe langer het dienstverband, hoe voordeliger het wordt om een langer durend abonnement te nemen. Er zijn week-, maand- en jaarabonnementen. De prijs ervan wordt gebaseerd op het aantal zones dat je overbrugt.
Omdat ik niet weet om welke afstand het precies gaat kan ik je niet voorrekenen wat het gaat kosten, maar via de informatie die hier staat is dat eenvoudig te achterhalen: http://www.connexxion.nl/abonnement-kiezen/173
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding