Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

OV fiets huren 3 euro per dag of per keer?

Volgens de NS koet het 3 euro nog wat per 24 uur. Maar is dat ook zo? Ik kom namelijk op 3 stations waar ik de fiets wil pakken.

Kost het dan 3 euro x3 of echt 3 euro per dag zoals de NS het omschrijft.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Elke fiets die je huurt kost je 3 euro per dag.

——-
Het reguliere gebruik van OV-fietsen is heel goedkoop. U huurt een OV-fiets 24 uur voor slechts € 3,15. Dat is een heel gunstig huurtarief. Bovendien mag u de OV-fiets 72 uur houden, drie periodes van 24 uur, waarvoor u dus ook drie periodes betaalt. En u mag met een abonnement twee OV-fietsen huren. Ons tarief geldt alleen als u zich aan eenvoudige regels houdt. Zodra u afwijkt van het reguliere huurproces, moet u extra betalen.
——-
5i. Mag ik meer OV-fietsen op één OV-chipkaart huren?
Ja. U mag maximaal twee OV-fietsen tegelijkertijd huren op één OV-chipkaart. Dat geldt ook voor de elektrische OV-fiets. Uiteraard betaalt u voor beide OV-fietsen het reguliere huurtarief. U mag echter maar één NS-scooter huren per kaart.
——-

Houdt er dus rekening mee dat je maar 2 fietsen op 1 kaart kan huren. Bij 3 stations (dus 3 fietsen) kom je dus in de problemen. Tenzij je op het 2e station de fiets ook weer inlevert voor je naar het 3e station gaat.
(Lees meer...)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding