OV fiets huren 3 euro per dag of per keer?

Volgens de NS koet het 3 euro nog wat per 24 uur. Maar is dat ook zo? Ik kom namelijk op 3 stations waar ik de fiets wil pakken.

Kost het dan 3 euro x3 of echt 3 euro per dag zoals de NS het omschrijft.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (1)

Elke fiets die je huurt kost je 3 euro per dag.

——-
Het reguliere gebruik van OV-fietsen is heel goedkoop. U huurt een OV-fiets 24 uur voor slechts € 3,15. Dat is een heel gunstig huurtarief. Bovendien mag u de OV-fiets 72 uur houden, drie periodes van 24 uur, waarvoor u dus ook drie periodes betaalt. En u mag met een abonnement twee OV-fietsen huren. Ons tarief geldt alleen als u zich aan eenvoudige regels houdt. Zodra u afwijkt van het reguliere huurproces, moet u extra betalen.
——-
5i. Mag ik meer OV-fietsen op één OV-chipkaart huren?
Ja. U mag maximaal twee OV-fietsen tegelijkertijd huren op één OV-chipkaart. Dat geldt ook voor de elektrische OV-fiets. Uiteraard betaalt u voor beide OV-fietsen het reguliere huurtarief. U mag echter maar één NS-scooter huren per kaart.
——-

Houdt er dus rekening mee dat je maar 2 fietsen op 1 kaart kan huren. Bij 3 stations (dus 3 fietsen) kom je dus in de problemen. Tenzij je op het 2e station de fiets ook weer inlevert voor je naar het 3e station gaat.