OV Studentenkaart geldig of niet?

Ik wil vlak na twaalven de laatste trein vanuit Amsterdam naar Leiden nemen. Het is dan volgens de kalender 1 september, de dag dat mijn ov-kaart ingaat. Volgens de NS hoort die trein echter bij de dienstregeling van 31 augustus. Kan ik mijn kaart straks wel of niet gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Bij de NS geldt dat treinen die tussen 00.00 en 04.00 rijden, behoren bij de dag ervoor. Dat betekent wel dat je om 04.00 de trein uit moet zijn.

De trein die jij wil nemen valt onder 31 augustus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de zekerheid maar een retourtje genomen en de conducteur bevestigde dit antwoord. Bedankt!

Andere antwoorden (2)

je mag je ov vanaf 4.00 's ochtends op 1 september gebruiken, iets langer opblijven dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet waar. De OV is geldig vanaf de ingangsdatum van je stufi, en buiten de vakantieperiode's. De vakantieperiode is officieel op 16 augustus afgelopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh oeps, sorry, ik lees nu pas de omschrijving onder de vraag, dus die min was onterecht. Forgive meeeee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik compenseer wel even :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar is het ook niet zo dat als de overheid 1 september heeft ingesteld, dat ie op 1 september dan gewoon geldig is? Daar hoopte ik namelijk op en het leek me ook logisch, tot ik die andere verhalen hoorde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
j0ve, grappig ik ben stekeblind en lees beter dan jij, ha ha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@crea, cool! Heb jij zo'n braille ding? Of leest jouw computer alles voor?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja op zich niet cool dat je blind bent natuurlijk, maar ben gewoon gefascineerd door hoe je dat dan doet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja is onlogisch, maar tot 4 uur is het een nachttrein.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja j0ve, ik lees met mijn vingers en luister dan ook nog mee. Coole uitvindingen, maar wel lastig aan te leren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Interessant! Vincent Bijlo en Bert van den Brink doen het volgens mij ook zo inderdaad.
Tussen 00:00 en 04:00 uur op 1 september geldt de dienstregeling van 31 augustus nog.

Studenten met een week-ov mogen ook niet op maandag om 00:00 uur gratis reizen, ook pas vanaf 04:00.