Welke vervoerbewijzen heb je in Gelderland?

OV-chip kaart weet ik maar kan je ook een los kaartje kopen?

Toegevoegd na 5 minuten:
In de bus bedoel ik.
En hoe duur?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Voor de trein? Je kunt in Gelderland nog wel kaartjes voor de trein kopen. In de bus ook een los kaartje trouwens, is wel duur. De strippenkaart is niet meer geldig, maar dat is geloof ik door heel Nederland
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drenthe, Groningen, Overijssel, Utrecht, daar kun je nog zonder OV-chipkaart de bus in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zat gisteren in de bus van Breukelen naar Vinkeveen. Daar werd nog gewoon met strippenkaart gewerkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt? Wat heerlijk lijkt me dat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Per november is het overal 'striploos'.
Je kunt een kaartje kopen in de bus. Dit is een enkele reis. Je mag wel overstappen met dat kaartje.

Let op deze kaartjes zijn hartstikke DUUR.

Zorg dat je een OV-chipkaart hebt dat maakt het leven vele malen makkelijker en vooral goedkoper in vergelijking met die achterlijk dure kaartjes in de bus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe duur?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wilt u een kaartje kopen in de bus? In de regio Arnhem Nijmegen kunt u het RITkaartje kopen. Het RIT-kaartje is geldig voor een enkele rit met de bus. Na het verlaten van de bus is het kaartje niet meer geldig; overstappen en/of terugreizen is niet toegestaan. Wat kost het RIT-kaartje?
Het tarief ( € 2,-, € 3,- en € 5,-) is afhankelijk van de afstand http://www.connexxion.nl/kaarten_provincie/29/rit-kaartje/1629/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor provincies waar je nog met de strippenkaart kunt reizen, moet je op de 9292-ov-site uitpuzzelen wat het goedkoopst is, want vaak is de strippenkaart veel goedkoper dan de OV-chipkaart.
Waar je alleen met de chipkaart of losse buskaartjes kunt reizen, is de chipkaart waarschijnlijk goedkoper (maar losse kaartjes kopen in strippenkaartgebied is ook vele malen duurder dan een strippenkaart).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hippo de prijs van de ov-chipkaart-reis en strippenkaart scheelt over algemeen niet veel. Het is anders opgebouwd. Als je aan het begin van een nieuwe zone moet uitstappen dan is in verhouding de ov-chipkaart goedkoper, als je aan het einde van een nieuwe zone moet uitstappen dan is een strippenkaart weer goedkoper. Het heeft allemaal met die zones en kilometers te maken. Uiteindelijk is de prijs berekenen op het aantal kilometers dat je reist, eerlijker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier in Utrecht scheelt het anders erg veel, soms tot 50%. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat je met een strippenkaart binnen een uur gratis kunt terugreizen en met de OV-chipkaart alleen korting krijgt (mits de bus niet te laat is, want dan vervalt die korting, of wanneer je in een bus zit die pech onderweg krijgt: dan ben je en te laat op je bestemming en je kunt pas later uitchecken waardoor je reis niet meer als overstap telt).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik zeg ook niet dat het een beter systeem is hoor ;) De systeem werkt ook niet optimaal in de meeste gevallen. Als je een beetje afwijkt van het normale proces van ben je weken verder voordat er iets gebeurd. Het systeem is wel goed voor het grotere geheel. Afgesloten stations en je komt er alleen op als incheckt. Hiermee worden stations veiliger en komen er geen ongewenste reizigers in de treinen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal voor een deel ook wennen zijn, maar ik word er gek van als ik bij het ene station snelsnel moet overstappen en dan bij elk perron moet uit- en inchecken, terwijl ik bij een ander station bij een perron sta te zoeken en dan terug blijk te moeten naar een stationsingang om daar te speuren naar waar in vredesnaam die automaat staat... Dat mag allemaal nog wel iets overzichtelijker.
Naast meer helderheid over tarieven en dergelijke.
Maar ja, in het begin snapte ook bijna niemand wat nou dat onlogische gedonder met die basisstrip was en dat je een strippenkaart ook dwars kon stempelen als dagkaart en zo.