Ja.

Als "daluren" heeft de NS aangewezen:

"De periode van maandag tot en met vrijdag tussen 00.00 uur en 6.30 uur en
tussen 9.00 uur en 16.00 uur en tussen 18.30 uur en 24.00 uur, op zaterdag en zondag
en op NS Feestdagen. Dit alles tenzij NS minstens drie maanden voor uw reisdatum op
ns.nl/voorwaarden andere tijden en/ of dagen aangeeft."

De "NS feestdagen" blijken vervolgens te zijn:

"Nieuwjaarsdag, Goede Vrijdag, 2e Paasdag, Koninginnedag,
Hemelvaartsdag, Tweede Pinksterdag, Eerste en Tweede Kerstdag, en Bevrijdingsdag
in een jaar met een jaartal dat eindigt met het cijfer 0 of 5."

Bron: folder productvoorwaarden abonnementen consumenten, te downloaden via

http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/klantenservice/voorwaarden-en-folders/folders-downloaden.html
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is een goed antwoord. Ik heb er alleen nog een kleine toevoeging bij. Ik heb al een aantal jaren een daluren abonnement bij de NS en tot voor kort was het zo dat je door de weeks na 9.00 uur de hele dag met korting mocht rijden met de trein. Ook in de avondspits. Nou hoorde ik laatst van iemand dat voor al bestaande abonnementen de korting blijft tijdens de avondspits, maar als je nu een nieuw abonnement afsluit dan heb je geen korting meer tussen 16.00 en 18.30 uur. Dat is kennelijk een nieuwe regeling voor nieuwe abonnementen. Ik heb dat vanmiddag nog even nagevraagd bij ons op het station bij de loketten, en voor oudere NS kaarten is er inderdaad niks aan de hand. Die mogen na 9.00 met korting blijven rijden. Die ervaring heb ik inderdaad met de in- en uitcheck poortjes als ik rijd in de spits: die blijven het kortingstarief berekenen.