Hoe werkt het 20 euro opstaptarief bij NS met de ov chipkaart?

Ik wil vandaag een ov kaart aanschaffen en dan vooral voor de trein. Ik
lees op de NS site dat je minimaal €20 op je kaart heb moet staan om met
de trein te reisen.. Van mijn locatie naar Utrecht is €€2,10 dus stel dat
ik €€19 op mijn ov heb staan kan ik dan niet inchecken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
ronron1212
10 jaar geleden
Heb je een persoonsgebonden kaart met automatische incasso?

Antwoorden (2)

Dat klopt. Om in te kunnen checken heb je minimaal €20 saldo nodig. Je zult dus eerst extra geld op je Ov.-chipkaart moeten laden.

Er zijn uitzonderingen, want als je vrij-reist geldt dit niet. Reis je met korting, dan dien je minimaal €10 aan saldo te hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja je kunt alleen inchecken als er minstens 20 euro op staat maar je kunt kiezen voor automatisch opladen, dan gaat er elke keer een tientje bij als je onder de 20 komt en kun je altijd met de trein reizen en hoef je het nooit te checken of je onder die 20 zit.