65-plussers, kinderen, en begeleiders van gehandicapten kunnen nog steeds met korting reizen, maar dan moeten ze wel een persoonlijke OV-chipkaart gebruiken. Op die kaart staat namelijk hun leeftijd, zodat een aangepaste prijs kan worden berekend.

Zie Bron.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn medereiziger/ster reist met het OV zelfs gratis mee!
Dat dank zij een begeleiderskaart,die ik heb wegens o.a. een visuele handicap.

Andere antwoorden (3)

Waarschijnlijk blijven die hetzelfde. Als het aan de OV-Chipkaart maatschappij ligt in ieder geval wel.

Misschien pakken OV-bedrijven hun kans en maken ze alle tarieven gelijk. Dit zou gemeen zijn. Maar ik denk dat het gewoon gelijk blijft.

Kijk ook eens op deze sites:
http://www.veolia-transport.nl/
http://www.connexxion.nl/wat_kost_reizen_met_de_ov-chipkaart_/168/ (Hier staat dat je korting krijgt voor 65+)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bovenstaand antwoord is correct, maar met een ov-chipkaart kan het wel zo zijn dat een bepaald traject duurder is dan met een strippenkaart, ook met 65+ korting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om met korting te kunnen reizen, dien je een 'Persoonlijke OV-chipkaart' te beschikken. Bij het aanvragen van je OV-chipkaart vul je o.a. je geboortedatum in, het bedrijf achter de OV-chipkaart weet dan dat de eigenaar van de kaart ouder dan 65 jaar is, en die persoon krijgt dan korting.

Met een anonieme OV-chipkaart of met een wegwerpchipkaart kun je niet op korting reizen. Als je dus éénmalig met het openbaar vervoer gaat, en dus een wegwerpchipkaart koopt, kun je geen korting krijgen.