Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik mijn ov ook eerder laten ingaan?

11 november word ik 18 als het goed is kan ik dan gratis met de trein en bus reizen. Van een vriendin hoorde ik dat een kwartaal van november tot januari is en dat de gratis ov dan pas ingaat in januari, kan ik mijn ov ook al in laten gaan vanaf november? Ik hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee, het kan pas vanaf het begin van het eerste kwartaal nadat je 18 word. Heel lullig, maar ik had hetzelfde. Net aan het begin van het kwartaal jarig (januari) en het ging pas vanaf april in.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Vanaf de 15e van de maand VOOR de maand waarin de studiefinanciering ingaat, kan het studentenreisproduct worden opgehaald met de automaat en op de ov-chipkaart gezet. Vanaf dan kun je reizen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Omdat de studiefinanciering in gaat op de eerste maand van het kwartaal nadat je 18 bent geworden, kun je het reisproduct activeren vanaf 15 december aanstaande, mits de studiefinanciering tijdig is aangevraagd.
(Lees meer...)
Computoon
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding