reis je bij ns met korting als je de trein van 8.59 neemt en om 10.00 aankomt?

Ik heb een dalvoordeeluren abonnement. Dit geldt na 9 uur tot 16.00 uur. En van 18.30 tot 6.30 uur. Ik vraag mij af of ik met korting reis als ik om bijv. 8.59 incheck/vertrek of om 16.01 uitcheck/aankom.

Toegevoegd na 32 seconden:
Ps. Ik heb een ov chipkaart.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Als een trein volgens dienstregeling
vóór 09.00 uur vertrekt,
is een met een Voordeelurenabonnement
aangeschaft vervoerbewijs
slechts geldig vanaf
het eerste station waar die
trein vertrekt vanaf 09.00 uur.
Als een trein volgens dienstregeling
vertrekt vóór 09.00 uur
maar door vertraging na 09.00
uur vertrekt, dan is dit vervoerbewijs
geldig in die trein. Bij
reizen op saldo zijn de Voorwaarden
Reizen op Saldo bij
NS van toepassing.

Dus als je te vroeg incheckt gaat het voordeel pas in bij het volgende station en als je te laat uitcheckt geldt het voordeel niet meer voor het laatste station.