Wat is het snelste en goedkoopste manier om naar Wacken (Duitsland) te reizen?

Mijn zoon wil met 2 vrienden op 3 augustus naar het Open Air Festival in Wacken (Duitsland) wat is voor hem het snelste en goedkoopste manier om te reizen met het openbaar vervoer vanaf Groningen? (retourticket)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
Amadea
12 jaar geleden
Misschien is het een idee om met de trein naar Delfzijl te reizen. En daar met de boot naar Emden varen (zie http://www.dollardroute.de/Fahrplan.247.0.html)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je voor dit advies, zal eens kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Emden ligt niet bepaald in de buurt

Het beste antwoord

Ik heb eens wat rondgekeken, en volgens mij wordt dat een hele onderneming. Het lijkt net of alle treinen, (en bussen in Duitsland) van Groningen naar Wacken, Bremen, Lubeck en Hamburg, in een grote boog daar naar toe rijden.

Dit heb ik voor je gevonden.
Groningen Hamburg
bus en trein:
2 keer overstappen 6 uur reistijd
3 keer overstappen 5 uur reistijd

Groningen Bremen
2 of 3 keer overstappen 5 uur reistijd

zie:
http://www.ns.nl/internationaal

Vanuit Bremen en Hamburg rijdt de Metal Travel Bus.
(ook vanuit Lubeck, maar daar heb je niet zoveel aan)

Informatie over de Metal Travel Bus:
http://www.metaltravel.de/?go=transferTimetable&lang=en
http://travel.smart-guide.net/wacken-open-air-the-greatest-metal-festival-in-the-world

dienstregeling Metal Travel Bus: (in PDF)
http://www.metaltravel.de/images/en_downloadbus.pdf

Ik realiseer me dat dit niet echt een antwoord op je vraag is, maar ik ga er vanuit dat bovenstaande informatie je in ieder geval wat verder kan helpen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In ieder geval een goede tip over die metal travel bus, dan zouden ze tot bremen kunnen rijden en dan met die metalbus verder. Zal zo even kijken op de site. Bedankt in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bus naar Bremen en verder met de metalbus is de snelste optie, dank je!

Andere antwoorden (2)

met de trein is het goedkoopste en dan met korting
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kortingskaart is alleen in Nederland te gebruiken niet in duitsland en het zou fijn zijn als je antwoord geeft dat je wat meer details geeft dan alleen trein is goedkoopste want aan dit antwoord heb ik niet zoveel.
Wat een kut verbinding!!
Is een (huur)auto geen optie?
Rit met Ov duurt inderdaad 6 a 7 uur uur.
met een aantal overstappen.
Ik denk dat het handigste is om met de trein naar Itzehoe te gaan en vanaf daar met de shuttle bus naar het festival.

Vanaf Groningen is natuurlijk het Schönes Wochenende Ticket een optie!! (zie links)

Toegevoegd na 6 minuten:
Niet de goedkoopste optie, maar het scheelt een hoop gedoe!! Al aan Public Express gedacht. Kom je in ieder geval makkelijk en snel in Bremen (zie links)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zag door de bomen het bos ook niet meer, vandaar dat ik dit oproepje deed. Helaas hebben ze geen rijbewijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoop dat je met de diverse adviezen geholpen bent? vast wel., denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar bremen kun je wel snel komen met een bus helaas gaat die metalbus niet vanuit Bremen. Die Schönes Wochenende Ticket geldt alleen voor vanaf 5 personen.
Bedankt in ieder geval voor je tips!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij kijk je verkeerd. Schönes Wochenende Ticket is tot 5 personen (maar waarschijnlijk zeer lastige verbindingen. Metalbus gaat wel vanaf Bremen (zie PDF link van Mesher). Handigste optie lijkt mij met de Public Express bus naar Bremen of Bremen Airport. en dan met de metalbus verder.
Heb je maar 1 overstap.
http://www.metaltravel.de/images/en_downloadbus.pdf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die laatste optie lijkt het snelst. Bedankt!