tot eind 2012
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tot 2012. Per 1 januari moet alle mensen hebben in gecheckt en uit gecheckt als ze gaan reizen. dit geldt ook voor studenten die gratis mogen reizen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik de vraag letterlijk ga beantwoorden kan je altijd zonder ov chipkaart reizen. Namelijk met de fiets of auto.

In de bus kan het al helemaal niet meer, en is dus de ov chipkaart verplicht. Sinds de invoering van de chipkaart is het aantal zwartreizigers bij de metro is gedaald terwijl het in de bus is toegenomen!

De NS wil de ov chipkaart eind 2012 afschaffen.
Maar zo ver is het nog lang niet.
Er moeten nog een hoop kinderziektes verholpen worden.
Hoe komen reizigers uit Duitsland en Belgie nu het station af?
Die kopen nog wel een papieren kaartje.

Toen Connexxion op de ov-chipkaart over wilde gaan kwam er net in het nieuws dat deze gehackt was.
Toen werd de invoering met 4 weken uitgesteld.

Het is dus nu nog niet te zeggen wanneer je ov chipkaart verplicht gaat worden in de trein.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan nu niet meer je moet de ov chipkaart hebben om te reizen. De ov chipkaart is handig en je kan hem heel lang gebruiken. Wel zo'n 3 jaar ofzo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Dat is niet waar. Je kunt nog steeds gewoon een kaartje kopen met de automaat, en dat kan het hele jaar nog!