Ik heb morgen de trein van 15:10 maar dat komt slecht uit, is het mogelijk om een latere trein te pakken (Zie foto), NSHighspeed.nl?

er staat dat ik eerst naar Düsseldorf reis en vervolgens is er geen reservering meer, dus kan ik gewoon zelf een trein uitzoeken. Nu zou ik graag de trein van 18:10 pakken i.p.v. 15:09 vanaf frankfurt Hbf, is dit nou wel of niet mogenlijk?? graag een beetje hulp

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, jouw vervoerbewijs is alleen geldig op de trein van 15:10.

Bovenaan, direct links van de prijs, staat dat je een Superdiscount hebt. Rechts daarvan staat dat het vervoerbewijs alleen geldig is in combinatie met de verplichte superdiscountreservering (die je ook hebt: rijtuig 21, stoel 95).

Het zesde punt van de gebruiksvoorwaarden zegt dat het vervoerbewijs normaal gesproken ook geldig is in een andere trein op dezelfde dag. MAAR: er staat ook dat die regel NIET van toepassing is als je een Superdiscount met verplichte reservering hebt.

Jij hebt een Superdiscount met verplichte reservering…

De regel dat je ook een andere trein mag nemen, is op jouw vervoersbewijs dus NIET van toepassing.

Toegevoegd na 1 minuut:

Jouw vervoerbewijs heeft, zoals de Duitsers zeggen, "Zugbindung". Misschien vind je die kreet ergens in de voorwaarden terug.
Cryofiel
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het lijkt mij overduidelijk:
Als je punt 6 van de voorwaarden leest staat daar toch echt duidelijk dat je ticket op andere treinen (op dat traject) ook geldig is.

Er zijn alleen 2 zaken belangrijk:
- als je via een of andere actie aan dit ticket bent gekomen, dan is het niet zo, en kun je geen andere trein nemen.
- je bent niet meer zeker van een plaats. Het allerergste wat je dus kan overkomen, is dat je in de 18h10 trein moet staan, of nog erger: de trein is vol en je kunt niet mee. Maar dat laatste lijkt me theorie. ;-)
Goede reis!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kaartje is een Superdiscount. Dat betekent dat je gebonden bent aan de treinen die op het kaartje vermeld staan. In jouw geval: je mag tussen Frankfurt en Düsseldorf alleen gebruik maken van de trein van 15:10.
Van Düsseldorf naar Voorburg is er geen verplichte trein aangegeven, daar mag je dus een willekeurige trein gebruiken die via de aangegeven route rijdt.

Als je beslist met de trein van 18:10 uit Frankfurt wilt reizen, zul je een nieuw kaartje van Frankfurt naar Düsseldorf moeten kopen. Je bestaande kaartje kun je niet op dat traject gebruiken en kun je ook niet omboeken voor de trein van 18:10.
Vanaf Düsseldorf kun je het bestaande kaartje gebruiken en hoef je geen nieuw kaartje te kopen.

Je krijgt geen geld terug voor het niet-gebruikte deel van het bestaande kaartje. Je kunt dat kaartje namelijk niet omboeken of annuleren.