Ik ben 3 euro nodig van mijn bank, hoe krijg ik dit nu eraf?

Ik moet morgen met de bus en een kaartje kost 3 euro. Nu heb ik maar 24 euro erop staan en moet ook nog eens met de trein wat 19 euro kost. Nu vraag ik me dus af hoe ik 3 euro losgeld eraf krijg? ik heb zelf geen losgeld meer dus hier kom ik niet mee verder..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon 10 euro pinnen(5kan niet), en dan gebruik je daarvan 3 euro, en de overige 7 euro bewaar je voor die volgende keer :)
Antoni
10 jaar geleden
Dan staat er nog maar 14 Euro op zijn rekening, zodat hij morgen geen 19 Euro kan pinnen voor een treinkaartje...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan bij sommige rabo banken ook losgeld pinnen.
Meestal de grote in de stad.
Computoon
10 jaar geleden
Losgeld? Wie moet er bevrijd worden?
Amadea
10 jaar geleden
Als je in de bus ook met chipknip kunt betalen kan je een klein bedrag op je chip laden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Chipknip opladen kan per 5 euro.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hoi allthatmathers, je vraag is van 3 dagen gelden, hoe heb je het opgelost?

Antwoorden (5)

ik neem aan dat je bedoelt dat je die 19 euro wilt pinnen, en dat kan dus niet als je er 10 euro contant afhaalt om dat buskaartje te kopen, zoals in de reactie voorgesteld werd.
Dan zit er niets anders op dan die 3 euro te lenen, of te kijken of je nog statiegeldflessen hebt die je in kunt leveren. Oude tassen en broeken nakijken, en onder de kussens van de bank, levert soms ook nog iets op.
10 jaar geleden
Als de bank nog open is kun je het aan een medewerker vragen. Daar kun je munt geld krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je bij een rabobank kan pinnen schijn je daar 5 euro uit te kunnen krijgen en zo kun je het oplossen. Ik weet niet precies welke banken het doen en of je daar ook moet bankieren maar dan moet je even rondvragen.

Ik vind het wel heel erg dat je zo'n probleem hebt in 2013.....

Toegevoegd na 2 uur:
Ter verduidelijking: ik vind het dieptriest dat je door het huidige bankwezen zo in de problemen kan komen, vooral als je niet veel geld hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je laatste zin verpest je antwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh maar dan lees je het verkeerd, ik vind het dieptriest dat je door het huidige bankwezen zo in de problemen kan komen, vooral als je niet veel geld hebt. Dat is toch zo? http://www.goeievraag.nl/vraag/maatschappij/samenleving/bestaan-nederland-geldautomaten-briefjes-euro.51228
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat er meer mensen zijn die het net zo lezen als ik. (De - is niet van mij afkomstig. )
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1 min is wel van mij afkomstig. ( smartphone in combinatie met grote vingers) deze was niet zo bedoeld. Ik zal het op een ander antwoord van je compenseren.
Frimu2
10 jaar geleden
Heeej Pelle....antwoord van mij is niet helemaal het zelfde. Ik gaf ook toelichting voor de overige €19,- die kan immers niet in de benodigde €20,- papieren coupures opgenomen worden. Maar wel per pin betaald worden in een kaartjes automaat. (Bijna hetzelfde :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Natuurlijk pin je die 19 euro, dat is waarschijnlijk ook gewoon de vraagstelling geweest (kaartje kopen). Als het met een oplaadbare chipkaart voor het ov zou zijn zou er niets aan de hand zijn en die 19 euro kun je op geen enkele manier krijgen als je ook 3 euro wilt hebben. Dus ja hetzelfde antwoord, daar waar ik vijf minnen krijg en jij een plus.
paulus811
10 jaar geleden
Ik begrijp werkelijk niet waarom de bank de schuld moet krijgen van het feit dat de vragensteller slechts 24 op de rekening heeft staan. Er is er maar een verantwoordelijk voor het saldo en dat ben je ZELF.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klopt maar het blijft triest, als er meer banken de mogelijkheid geven om 5 euro te pinnen en als je buskaartjes kunt pinnen is er weinig aan de hand.
paulus811
10 jaar geleden
Pelle, een transactie kost geld. 10 x 5 euro kost 10 x zoveel als 1 x 50. Als jij vindt dat men 5 euro moet kunnen pinnen bij een bank, moet je ook accepteren dat je bankkosten omhoog vliegen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Paulus, je KUNT bij sommige banken 5 euro pinnen dus ik snap niets van je reactie.
paulus811
10 jaar geleden
Pelle, ik ken geen bank waar dat kan, de meeste banken hebben 10 euro als kleinste biljet. Wat ik bedoel is dat banken elkaar kosten rekenen per transactie voor gastbegruik van hun pinautomaat. Die kosten betalen uiteindelijk wij als klant. Als je het goed vindt dat iemand per transactie 5 euro uit de automaat van een (vreemde) bank haalt, moet je ook accepteren dat we als klant hiervoor de kosten willen dragen. En ik vermoed dat daarvoor geen draagvlak is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh dus je gelooft mij niet en je leest de link niet die ik gaf? Fijn. Vandaar die 9 minnen en 3 plussen voor het antwoord hieronder.
paulus811
10 jaar geleden
Pelle, het is geen kwestie van 'niet geloven', ik zeg alleen dat de meeste banken 10 euro als kleinste biljet hebben. Heb de link gelezen en zie inderdaad dat men bij sommige Rabo filialen 5 euro kan pinnen, vergeef me dat ik dat niet wist. En iemand die de moeite neemt om een vraag van een volslagen onbekende te beantwoorden, krijgt van mij nooit een min. Tenzij het echt stompzinnig is en dan schrijf ik erbij waarom ik een min uitdeel. Jouw antwoord hoort absoluut niet in die categorie, dus die 9 niet beargumenteerde dus onsportieve minnen begrijp ik ook niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je wel Paulus!
Frimu2
10 jaar geleden
Ja, ik vind minnen uberhoubt vaak overtokken, als je maar niet ten koste van mij qua medailles in de min gaat.... ;-)
€5,- pinnen voor het buskaartje , en die €19,- kan je gepast betalen/pinnen bij een treinkaartjes automaat. Kom je precies op €24,- uit. Uiteraard hou je de €2,- retour van het kaartje over.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
kan je bij de automaat met los geld 19 euro betalen?
Frimu2
10 jaar geleden
Dat durf ik niet te zeggen, maar het zou me niet verbazen
Kijk de cassiere bij de supermarkt lief aan en vraag of je bij haar 3 euro mag pinnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kan ze niet, ze kan vaak alleen extra laten pinnen en dan alleen briefjes, vaak pas vanaf 10 (dus je moet ook nog eerst boodschappen doen).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik werk ook in een winkel, er is helemaal geen beletsel om gewoon die drie euro te pinnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maar geen enkele cassiere doet het. Eerst iets kopen ,en dan mag je 20 of 50 erbij pinnen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zal je haar wel niet lief genoeg hebben aangekeken....