Welk (eenmalig) RET abonnement moet ik nemen?

Ik ben van plan om met mijn persoonlijke OV-chipkaart van Pijnacker met de metro naar Rotterdam te gaan om iemand op te halen van het station, om vervolgens direct terug te keren naar Pijnacker om haar tassen bij mij thuis te brengen, om vervolgens weer direct naar Rotterdam te gaan. (Van R'dam naar Pijnacker en andersom is het 15 minuten)
Als ik een RET 2 uur koop, kan ik daar dan meerdere keren mee in- en uitchecken, of vervalt deze na mijn uitchecken? Zo nee, welke moet ik dan nemen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het RET uur kaartje is volgens mij ideaal:

U kunt gedurende 2 uur na de 1e check-in onbeperkt reizen in bussen, trams en metro’s van de RET. Overstappen is toegestaan.
-
De laatste keer inchecken kan nog binnen 2 uur na de eerste check-in. U heeft daarna nog maximaal 15 minuten de tijd om uit te checken.
-
Indien u RET 2 uur op een persoonlijke of anonieme OV - chipkaart heeft geladen, dan wordt als eerste dit reisproduct bij de RET aangesproken. Zodra het reisproduct niet meer geldig is, gaat u automatisch op saldo reizen.
-
U dient altijd in- en uit te checken met uw OVchipkaart, omdat u anders geen geldig
vervoerbewijs heeft en een boete riskeert. Bovendien blokkeert het reisproduct RET 2 uur indien u vergeet uit te checken.