Wat zijn de verschillen (voordeel/nadeel) van de OV chipkaart op naam en de anonieme OV chipkaart?

Ik reis iaf en toe met het OV en wil voorkomen dat ik een verkeerde keuze maak, wie heeft advies?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

het voordeel van de anonieme kaart is dat ie anoniem is.... ;-)
Een voordeel van een anonieme kaart zou kunnen zijn dat je met meerdere mensen dezelfde kaart gebruikt, zolang je maar inet tegelijk reist. Dus als jij deze week gaat winkelen en je vriend volgende week naar de dokter moet, hoef je maar 1 kaart aan te schaffen.

een persoonlijke kaart heeft meerdere voordelen.
je kan er een abonnement op zetten, je kan met korting reizen als je <18 of >65 bent, je kan hem via internet opladen en je kunt op internet je reizen teruglezen. En als je hem verliest, kan je hem blokkeren en je tegoed terugkrijgen

nadeel is dat je gegevens dus bewaard blijven, en wellicht door anderen gelezen kunnen worden, ook al zou dat ivm privacy niet mogen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De prijs van de OV-chipkaart wordt bepaald door het
OV-bedrijf en kan verschillen per kaartsoort. Over het algemeen wordt voor een Anonieme en Persoonlijke
OV-chipkaart € 7,50 gerekend..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een groot nadeel aan de anonieme ov chipkaart is dat als iemand anders hem vind/steelt, hij er ook mee kan reizen. dus erg zonde als je er veel geld op gezet hebt
bij de ov chipkaart op naam kan dit dus niet, aangezien jouw gegevens er op staan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat klopt, maar als er gecontroleerd word dan zullen ze wel zien dat hij niet van jou is