Kun je de OV-chipkaart opladen met bankbiljetten?

Ik sta soms rood op mijn bankrekening en dan kan ik mijn OV-chipkaart niet opladen met pinpas. De automaat accepteert alleen munten. Voor bus, tram en metro is dat niet zo'n probleem alleen moet je wanneer je met de trein reist 20 euro op je kaart zetten, wat lastiger gaat met munten. Kun je ergens opladen met bankbiljetten?

Toegevoegd na 53 minuten:
Ik woon in Rotterdam, de automaten van de RET accepteren alleen pinpas en munten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De NS heeft ook alleen pin/muntomaten. Zie: http://www.nrcnext.nl/blog/2009/05/15/treinkaartje-kopen-anno-2009/ Nog steeds actueel.

Het beste antwoord

ja, er zijn bijvoorbeeld kantoortjes van de ret (rotterdamse tram/ov) waar je wel met bankbiljetten kunt opladen, maar dat is eigenlijk een gewone winkel.

Toegevoegd na 55 minuten:
antwoord op je toevoeging
inderdaad dat is een ergernis voor iedereen, alleen maar muntgeld, maar in de servicewinkel op de laan op zuid 2, rotterdam (kop van zuid) om de hoek van ´t wilhelminaplein, daar is het nieuwe winkeltje (vervangt het servicepunt op metrostation beurs).
hier kan je je kaart gewoon opwaarderen en er zijn ook nog mensen aanwezig om te helpen ! succes.

Persoonlijk contact?
RET Hoofdkantoor
Laan op Zuid 2
3071 AA Rotterdam

RET Servicewinkel
Laan op Zuid 2
3071 AA Rotterdam

RET Servicepunten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij de servicebalie kan de chipkaart worden opgeladen door met bankbiljetten te betalen. De automaten van het GVB accepteren ook bankbiljetten.
En wat je ook nog zou kunnen doen is bij je bank de biljetten gebruiken om het geld op je bankpas te storten of laten zetten. Bij de ING weet ik dat ze daar een automaat voor hebben. Bij andere banken wellicht ook.
Amadea