Waarom kun je nog steeds een papieren kortingskaartje voor de trein kopen?

Als je een een dalurenabonnment hebt en een papieren kortingskaartje koopt dan moet je daarnaast nog steeds inchecken (waarbij geld van de kaart wordt gehaald). Je betaalt dan dubbel. Als je niet incheckt krijg je een boete, ook al heb je een papieren kaartje Als je slechts 1 maal voor je reis wil betalen dan moet je dus geen papieren kaartje kopen. Waarom biedt de automaat deze optie dan nog aan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Nee hoor. Als je een kaartje hebt gekocht geldt dat als vervoersbewijs. Dan check je niet in, want dan zou de treinrit 10 euro duurder worden!

Het beste antwoord

Omdat er ook mensen met korting met jou mee mogen reizen, op die ene kortingskaart. Die mensen kopen dan dus een papieren kortingskaartje.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heet NS Samenreiskorting kaartje je kunt maximaal 3 mensen samen met jou met korting reizen Uitleg
Als u reist met een NS-abonnementhouder dan kunt u gebruik maken van 40% korting op uw treinreis door Samenreiskorting op uw OV-chipkaart te laden bij de NS-kaartautomaat (met korting meereizen met een maandtraject kaarthouder is alleen mogelijk op het betreffende traject). Samenreiskorting is geldig op de dag van aankoop voor één enkele reis vanaf 9.00 's ochtends en in het weekend en feestdagen de hele dag. Er kan 1x mee worden ingecheckt en 1x mee uitgecheckt. Het product vervalt automatisch na check uit. Er kunnen maximaal 3 personen per kaarthouder meereizen. Kijk ook bij reizen met de OV-chipkaart met meer personen en lees hiernaast meer informatie. Bronnen:
- http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/reizen/index.html

Andere antwoorden (3)

Zolang je papiere enkele reis en dagretour kunt kopen zal kortingskaartjes kunnen kopen. Veel partijen willen alle papieren kaartje afschaffen, maar dan dient wel alle problemen welke er nu zijn op gelost zijn. Een van grootste probleem dat er nog steeds kosten verbonden zijn aan de aanschaf van de OV chipkaart en daardoor is reizen in Nederland voor dagjestoeristen vrij duur als dat via OV chip doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat er nog verschillende problemen zijn met de werking van de OV chipkaart, waardoor wanneer deze niet werkt -door welke reden dan ook- de reiziger anders illegaal zou moeten reizen. Daarom hebben ze momenteel nog de papieren kaartjes als een soort backup systeem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt mij dat je niet hoeft in te checken als je een papieren kaartje koopt. ik heb zelf een daluren abonnement en koop altijd een papieren kaartje met korting. in de afgelopen twee maanden ben ik 5 keer gecontroleerd (ik reis niet zo veel met de trein) en ik heb er nooit een opmerking over gehad dat ik niet ingecheckt was.