Kan ik bij een FYRA ticket ook alleen voor het Belgische deel betalen?

Ik reis op 27 december heen en terug van Rotterdam Centraal naar Brussel Centraal. Hiervoor koop je een FYRA ticket van ongeveer 40,- (!!!) euro.

Ik heb een studenten OV chipkaart waardoor ik in Nederland doordeweeks gratis kan rijden en bij FYRA in Nederland alleen de toeslag ipv ticket+toeslag hoef te betalen.

Ik betaal voor die 40,- FYRA ticket dus eigenlijk ook voor het Nederlandse traject, terwijl ik daar eigenlijk alleen de toeslag voor hoef te betalen.

Is er een mogelijkheid om in Nederland alleen de toeslag te betalen en niet de ticket?
Ik vind die 40 euro wel erg veel als ik eigenlijk in het Nederlandse stuk alleen de toeslag te betalen hoef.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
playah30
11 jaar geleden
Hiervoor dien je inderdaad zoals aangegeven tot de grens te reizen met je ov-chipkaart en vervolgens een ticket te boeken naar Brussel Centraal. Een andere mogelijkheid is om met korting te reizen bij NS hispeed, maar dit is minder voordelig dan gratis reizen tot de grens met de OV-chipkaart

Het beste antwoord

Dat is niet mogelijk, maar er zijn wel andere, veel goedkopere oplossingen:

Je koopt een Fyra (heen en terug) ticket van Rotterdam-Centraal naar Antwerpen-Centraal. Als OV-jaarabonnementhouder heb je recht op korting in België, dus betaal je € 26 euro (tijdens de ochtendspits ben je verplicht om een Fyratrein te nemen, maar 's avonds kan je terugkeren met een gewone IC-trein, vandaar de lage prijs)

Ook koop je, via de website van de NMBS, een Christmas Deal-ticket aan voor het traject Antwerpen-Centraal - Brussel-Centraal (heen en terug). Dit ticket kost je € 9,90

De hele reis kost je dan € 35,90.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je zou tot Roosendaal een gewoon kaartje kunnen kopen en vanaf Roosendaal tot Brussel Centraal met een Fyra ticket. Dit kun je sowieso ook regelen aan het loket.

Echter kun je als het goed is via NS Hispeed aangeven dat je ene OV studentenkaart hebt waarmee je sowieso korting krijgt.