Kun je met een (nog) niet geactiveerde ov-chipkaart in de maand januari de hele week door gratis reizen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat kan, als je je oude ov-jaarkaart ook bij hebt. En natuurlijk alleen als dat ook een week-kaart was, en geen weekend-kaart.
Zonder je oude kaart kan de conducteur niet zien of je nieuwe kaart voor door de week of voor in het weekend is. Het verschilt per conducteur of je ook zonder je oude ov gratis mee mag of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wel als je hiervoor een week-abonnement had. Zij scannen je kaart en zien dan dat je een tijdelijk reisproduct hebt.