ik wil winkelen in den haag en ik kom van haarlem , welke station ? HS of centraal station?

waar is de grote winkel centrum met winkels moet ik nog een tram pakken of is dat gewoon op loopafstand, zoja welke route? ik weet den haag is groot maar kwil eerst naar de haagse markt en daarna shoppen in de gewone winkelcentrum, kan iemand mij dat uitleggen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7K

Antwoorden (4)

Uitstappen op Centraal, het is daar wel een zooitje. Je hebt er niet echt een winkelcentrum maar wel vlakbij het station een buurt met een grote concentratie van winkels (Bijenkorf/V&D/Hema/alle grote ketens maar ook kleine winkeltjes)

Toegevoegd na 4 minuten:
zoek op Google Maps: Wagenstraat, Den Haag als je een beetje uitzoomt zie je DHCentraal rechtsboven van de locatie. In dat gebied vind je de winkels.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Die zooi is toch bij het station van Rotterdam Centraal? Of is het in Den Haag hetzelfde?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha en op utrecht en op zwolle:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En op Amsterdam...
Je kan beide nemen, zelf zou ik kiezen voor Holland Spoor. Vandaar neem je bus 18 richting centraal station, maar je stapt uit op de bierkade! (is ong 3-4 min. Rijden). Je loopt onder de chineese boog tot het einde van de straat, dan kom je de Bijenkorf tegen. En dan zit je in de binnenstad.
11 jaar geleden
De Haagse Markt kan je vinden als je Den Haag Hollands Spoor uitloopt, linksaf gaat en circa een kilometer doorloopt. Gewoon met de bocht meelopen. Je kan ook tram 11 pakken naar de halte Hoefkade.

Vanaf Den Haag HS kun je ook rechtsaf gaan. Na 100 meter zie je een hoog gebouw in de vorm van een strijkijzer. Volg vanaf daar het water; dat gaat rechtstreeks naar de stad.

Vanaf De Haagse Markt kun je ook naar de stad. Aan de ene kant ligt de halte Hoefkade, aan de andere kant halte Hobbemaplein. Vanaf daar vertrekt tram 6 naar het Spui, in het centrum.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je eerst naar de Haagse markt wilt dan moet je via Hollands Spoor. Dan kan je lopen naar de markt, maar dat is toch wel een eind, vooral als je een hele dag wilt winkelen. Daarom zou ik adviseren tram 11 of tram 12 te nemen richting Scheveningen of Duinoord. Deze stoppen recht tegenover de muitgang van het station. Deze trams hebben twee haltes bij de Haagse Markt, t,w halte Hoefkade en halte Hobbemaplein.
Op het Hobbemaplein is ook een halte van tram 6 die door het centrum van Den Haag rijdt.