Kan ik mijn gemaakte reiskosten wegens verlies OV-kaart terugkrijgen?

Mijn OV-Kaart is verbrand, ik moet elke dag naar school. Kan ik de gemaakte reiskosten terugkrijgen? Zoja, hoe? welke stappen moet ik nu ondernemen?

Toegevoegd na 18 minuten:
Ik kan geen account maken op die site, daar heb ik een nummer nodig die op mijn ov-kaart staat, welke dus geheel in rook is opgegaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je mag 1x per jaar je OV vergeten. Maar misschien is er in jouw geval een aparte regeling. dit zou je moeten navragen bij het NS loket of de busmaatschappij wara je gebruik van maakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het schijnt dat je pas na 2 weken recht hebt op teruggave van kosten, en dan nog gaat dat via een enorm ambtelijk circus dat maanden kan duren, als ik alle berichten op de website van Tros Radar daarover mag geloven.
De snelste manier om een vervangende kaart te krijgen staat beschreven in het antwoord van Hans, hierbij knip&plak:

Bericht 21 okt 2011 13:58
Hoi allemaal,

Hier een oplossing om deze taferelen te voorkomen!
1. Maak een persoonlijke OV chipkaart - account aan op http://www.ov-chipkaart.nl
2. Bestel een persoonlijke OV - chipkaart. Deze is wel 7,50 maar die moet je sowieso betalen bij verlies of kapotte OV chipkaart. Op http://www.studentenreisproduct.nl/stud ... elen.aspx3.
3. Na ontvangst van je nieuwe persoonlijke OV chipkaart: Zorg dat je DUO inlicht dat je je studentenreisproduct overzet op de nieuwe kaar-nummer!! Dus online doorgeven!! Heb je niets met online dingen, dan het 'Aanvraagformulier Koppeling Studentenreisproduct' op http://www.studentenreisproduct.nl/stud ... pelen.aspx
Het laatste is niet aan te raden met deze jongens heb ik al gemerkt! Dus gewoon online aanvragen.
4. Is alles al gedaan en ontvangst product (berichtgeving online of per post van DUO), laadt je reisproduct op bij 1 van de punten bij jou in de buurt.
5. en Voila!

NB!
1. Als je kaart gescheurd is, maar doet het wel, gewoon doorgebruiken! Tot de nieuwe geactiveerd is na punt 4! Gebruik je je nieuwe kaart, bewaar gewoon de oude.
2. Is kaart helemaal stuk, je persoonlijke gegevens van DUO site print screenen en uitprinten die je aan conducteur (vooraf instap trein) laat zien en vertel dat je je kaart ter reparatie hebt opgestuurd naar DUO en student bent, evenals je paspoort en studentenkaart (van je opleiding). Daarnaast had ik bewijs dat ik stufi ontvang, dus ook van DUO. Die 4 dingen heb ik getoond en heb ik bijna altijd toegang gekregen! Zo nee, wacht op de volgende trein met een hopelijk lievere conducteur.

Beiden heb ik gehad en heeft gewerkt! Totaal was ik, al met al, 2x 7,50 euro kwijt. Hier schelden heeft geen zin, dus hier de oplossing!

Groeten,

Hans
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaa dit klinkt prachtig maar om een account te maken op die site heb ik een nummer nodig wat op mijn ov-kaart staat, welke dus is verbrand, geheel in rook opgegaan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oei... Is je huis afgebrand? Dan zit er niks anders op dan zo snel mogelijk een nieuwe aanvragen en hopen dat het bij jou WEL goed komt met de aanvraag van de restitutie. En al je collega-studenten vertellen dat ze zo snel mogelijk toch een account aan moeten maken voor 't geval dat...