Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Strippenkaart vs OV kaart.

Stel, ik maak een reisje van een paar haltes met de strippenkaart. Dat kost me twee strippen, en de geldigheid is een uur. Binnen dat uur maak ik de terugreis.

Maar straks moet ik met de OV kaart zowel bij de heen als de terugreis in en uit checken.
Dan ben ik voor dat zelfde reisje toch veel duurder uit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
630

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zoals gezegd: wanneer je binnen 35 minuten na het uitchecken weer incheckt, geldt dat als overstap en betaal je niet opnieuw het starttarief.

Dat je tot nu toe op dezelfde strippen zowel de heen- als terugreis hebt kunnen maken is een gat in het strippenkaartsysteem. Je hebt dus eigenlijk altijd te weinig hoeven betalen. Dat gat is nu gedicht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat klopt. En als je onderweg moet overstappen ben je straks nog duurder uit dan nu.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met de bus reis ik tegenwoordig met de OV chipper. Dit is qua kosten wel ok hoor. Soms iets duurder, soms goedkoper, je betaalt nu per kilometer en niet met 1 strip.

Voor de trein vind ik het nog dubieus. Want als ik een omleiding moet maken wegens werkzaamheden, dan betaal je extra omdat je meer kilometers moet maken en vaker overstapt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, binnen het uur kun je na het uitchecken weer inchecken en dan ziet de kaart dat je 'overstapt' en dan betaal je niet het basistarief voor de tweede keer. Mijn ervaring: het is lood om oud ijzer, m.a.w. het maakt niets uit. De OV kaart is alleen makkelijker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding