Ik ga naar londen met de eurostar, alleen mijn ID-Kaart heeft beschadigingen, word ik geweigerd?

Ik ben 17 jaar. Mijn ID-Kaart is voor een deel gescheurd (zit nog wel aan elkaar) en gebogen. De scheur is duidelijk zichtbaar.

Ik beschik ook over een kopie van mijn ID-Kaart (kleur) van toen deze nog wel heel was.

Over een week ga ik naar Londen in m'n eentje, ik ga met de Eurostar (trein). Op internet las ik dat hier ID-Controles zijn bij het inchecken. Zal ik worden geweigerd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Kort gezegd: "Nee, de ID-kaart is niet geldig".

"Als uw paspoort of identiteitskaart is beschadigd, is deze niet meer geldig. U kunt deze bij uw gemeente inleveren en vervangen door een nieuwe. De kosten voor de aanvraag moet u zelf betalen. "

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoort-en-identificatie/vraag-en-antwoord/is-mijn-beschadigde-paspoort-of-identiteitskaart-geldig.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet dat hij ongeldig is, maar ik bedoel meer; gaan ze moeilijk doen of laten ze me gewoon door? Want volgensmij gaat het niet lukken om binnen een week een nieuwe ID te hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vast wel, vandaag naar het gemeentehuis en een spoedaanvraag doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie de reactie van Pelle, direct actie ondernemen.
Als je een spoedaanvraag doet ben je iets meer geld kwijt dan voor een normale aanvraag, maar ja, als je het land niet inkomt, dan ben je alles kwijt (want een verzekering betaald dit niet terug, omdat het immers je eigen verantwoording was). Misschien een stomme vraag, maar waarom heb je niet eerder actie ondernomen? Ik neem aan dat de beschadiging niet opeens gisteren is ontstaan?