verkeerde datum op mijn OV chipkaart gezet, wat moet ik nu doen?

goeie avond.

gister heb ik eindelijk mijn OV chipkaart ontvangen en wat blijkt? ik heb tijdens de aanvraag (die haastig was verlopen) de 3 met een 4 verwisseld waardoor er een verkeerde geboortedatum op mijn kaart staat.

op mijn OV kaart 03-12-1994

id kaart 03-12-1993

als ik dit wil veranderen dan moet ik volgens mij een formulier invullen en opsturen maar:

kost het me dan opnieuw 7,50 euro?
en gaat dat zomaar of moet ik dan andere informatie meesturen (id-kaart etc)?

alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.3K

Antwoorden (2)

Het lijkt me geen probleem. Ik heb nog nooit een conducteur of buschauffeur gehad die ook om mijn legitimatiebewijs erbij vroeg. Het is alleen een probleem als er 10 jaar verschil in zit denk ik, omdat dan de foto niet correspondeert met de leeftijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Officieel moet je dan een vervangende kaart aanvragen. Bij eigen schuld, wat dit is, kost dit €11,-. Als je (nog) geen abonnement op de kaart hebt staan kan je daarom beter gewoon een nieuwe aanvragen omdat je dan 'maar' 7,50 kwijt bent. Deze 11 euro zitten namelijk kosten bij in voor overzetten van abonnementen. Een formulier voor een vervangende kaart vindt je hier: http://www.ov-chipkaart.nl/pdf/22246/pdfaanvraagvervangendekaart

Je kan natuurlijk ook de kaart gewoon gebruiken. Officieel is je kaart dan ongeldig, en heb je een controleur die er moeilijk over gaat doen, dan heb je wel mooi een boete, of kom je de bus niet in. Maar, met deze datum heb je op leeftijd geen korting, dus dat ze er moeilijk over gaan doen kan ik me niet voorstellen.