Wat is de goedkoopste mogelijkheid om van Maastricht naar Parijs te gaan via de trein?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niets, je kan beter met de auto. Of je wilt 2 uur naar breda rijden, de trein pakken voor nog een paar tientjes en 2x zo duur uitkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huh..... Eerst naar Breda rijden? Jij komt zeker uit de polder of zo. Grapjas.

Antwoorden (2)

Dat hangt heel erg af van de dag en tijd dat je wilt reizen. De snelste manier is in ieder geval via Luik (intercity naar Luik, verder met Thalys).
Kijk eens voor de mogelijkheden op www.nshispeed.nl
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist. Via Liege Guillemins.
Zoals al gezegd: de prijzen voor de Thalys (TGV, hogesnelheidstrein) werken net als die van vliegtuigen. Als je vroeg van tevoren boekt, of kiest voor een trein waar weinig reizigers verwacht worden, is de kans op een goedkoop kaartje erg groot. Wil je op het laatste moment mee, of op een drukke trein (bijvoorbeeld op vrijdag- of zondagavond), dan betaal je de "hoofdprijs".

Kijk op de site van de Belgische spoorwegen www.nmbs.be of direct op die van Thalys www.thalys.com. Je reist namelijk van Maastricht via Liège (Luik). Maastricht wordt door de Belgische spoorwegen als een Belgisch-binnenlands station beschouwd en omdat er vaak tickets "van elk station in België" naar Parijs verkocht worden, hoef je geen apart kaartje voor de (gewone) trein Maastricht-Liège te kopen.