Tot wanneer mag ik gratis met het openbaar vervoer reizen, als student zijnde?

Ik ben nu 5 jaar bezig met mijn studie, dus ik ga na de zomer mijn zesde jaar in. Ik doe een studie waar nominaal 5 jaar voor staat (drie jaar bachelor, twee jaar master).
Verschillende bronnen geven aan dat er geldt 'nominaal plus één jaar' voor de student-ov. Maar ik lees ook bronnen waarin staat dat je ov maximaal 5 jaar geldig is.
Daarnaast is er sprake dat de nieuwe regeling ingaat per 1 januari 2013. Maar wat die nieuwe regeling nou exact is, dat is me nog niet helemaal duidelijk.

Graag zou ik bij een eventueel antwoord een officiële bron willen hebben.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Het lijkt mij (maar je bent zelf verantwoordelijk dus mijn eerste advies is altijd: bel even om het na te vragen 0900 - 0980) dat jij 6 jaar hebt (3 jaar bachelor + 2 jaar master + 1).

Bronnen: http://www.ib-groep.nl/particulieren/themas/overheidsplannen_voor_studiefinanciering.asp

http://www.numedezeggenschap.nl/?page_id=732

Maar ja, het blijft een wetsVOORSTEL....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je link:)