Mag je met een enkele reis 2x reizen?

Ik heb een treinticket van Almere Muziekwijk naar Hilversum en moet op dag X 2 maal met de trein van Almere naar Hilversum. Mag dat met hetzelfde kaartje en hoe controleren ze dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4K

Antwoorden (11)

Nee dat mag niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar als je geen bezoek van een conducteur hebt gehad kunnen ze dat de tweede keer niet controleren.

Kortom: Ben je de eerste keer niet gecontroleerd, dan ga je de tweede keer gewoon weer op het eerste kaartje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat mag niet het geldt voor 1 keer, maar als ze het kaartje niet afstempelen heb je geluk gehad. Ze kunnen het controleren als deze is afgestempeld. Dus nu maar hopen dat er geen controle is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ah een -punt , jij bent zeker een zwartrijder maar motiveren mag.
Nee dat mag niet, maar als ze het niet gecontroleerd hebben dan mag dat weer wel...

En als ze helemaal niet gaan controleren, dan hoef je zelfs helemaal geen kaartje te kopen...

Wat zou je als helderziende toch rijk kunnen worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Reizen met de trein is altijd strafbaar, ook als je niet gecontroleerd wordt.
Dus er 'mag' helemaal niks, wanneer je toevallig niet gecontroleerd wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wist ik niet... Reizen met de trein is altijd strafbaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan ben ik al derbarstend vaak in overtreding! Met de bus zal dan ook wel niet mogen.Ik heb gene automobiel,wat moet ik nou?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@skusme: Wow, dan ben ik inmiddels behoorlijke crimineel als dat zo is.
@XiniX: +je ter compensatie van die onverklaarbare minnetjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihihihi, foutje, ik bedoel natuurlijk reizen zonder geldig vervoersbewijs!
Het staat er inderdaad erg lullig, eens!
Welk gedeelte van enkele reis begrijp je niet?
Mag dus uiteraard niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga zelden met de trein, maar van die enkele keer kan ik me herinneren dat je je kaartje moet afstempelen voor je de trein instapt. Dus staat er een datum en tijd op en lijkt het me logisch dat je die geen tweede keer kunt gebruiken als dat veel later op de dag is, ook al is er niet in geknipt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat mag wel,
in principe is een treinkaartje een dag geldig op het traject waar voor betaald is.
Enkele reis Almere - Hilversum betekend in dit geval dat je de hele mag reizen op het traject Almere - Hilversum. Je mag alleen niet terug reizen met dit kaartje. Dus niet van Hilversum - Almere
Daar is namelijk een retourtkaartje voor uitgevonden.
Met een retourkaartje mag je ook de hele dag op het traject Almere - Hilversum reizen, en terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je niet gecontroleerd bent wel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het MAG niet, maar soms kán het dus wel blijkbaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt allemaal van de eerlijkheid van de persoon in kwestie af.
Nee, je mag met een enkele reis slechts 1x reizen, dat weet je natuurlijk zelf ook wel. Als er niet gecontroleerd is, is jouw kaartje dus niet gestempeld. Dan kun je het nog eens proberen, maar je kunt ook gewoon bij jezelf denken dat je gewoon eerlijk nog een kaartje koopt.
Je gaat toch ook niet naar de supermarkt waar je voor 1x betalen 2x het product verwacht?
Dus: hoe eerlijk ben je.......... eigen keus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Enkel reis ticket is bedoeld alleen voor heen reis. Je kan met een enkeltje ticket GEEN heen en weer reis doen. Als je moet overstappen enzo dan maakt dat niks uit met een enke ticket. Dus enkeltje ticket is alleen bedoelt voor HEEN reis. Hou rekening mee dat er datum op staat anders krijg je boete van €.35.-

Toegevoegd na 12 minuten:
http://www.ns.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je mag het hele traject eenmaal afleggen. dus kan je halverwege uitstappen en daarna verder reizen, maar je mag niet nog een tweede keer over hetzelfde stuk waar je al geweest bent.

Dus als je van Rotterdam via Den haag naar Amsterdam reist, kan je in Den haag gerust de halve dag blijven. Als je in Leiden controle hebt gehad, mag je niet meer die zelfde dag tussen Delft en Den Haag de heenweg reizen.

Dit verhaal geldt voor enkeltjes en retourtjes