Mijn ov-chipkaart is kapot; zit geen scheur in. Ben ik of is het bedrijf die de kaart levert hier verantwoordelijk voor?

Opeens kan ik niet meer inchecken. Om te controleren ben ik naar een van de winkels geweest om de kaart daar te laten lezen. Inderdaad kan de kaart niet gelezen worden.

Echter is er vanaf de buiten geen schade te zien, toch wordt ik erop aangesproken en moet ik een vervangende kaart zelf betalen.

In de voorwaarden heb ik niets kunnen vinden over wie er nu verantwoordelijk is in dit geval. Bij zichtbare schade ben ik dat, maar als de kaart er onbeschadigd uitziet toch niet?

Wie weet het antwoord? Bedankt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Je bent er zelf verantwoordelijk voor. Ik geef je er gelijk een tip bij. 9 van de 10 keer gebeurd het weleens dat de chipkaart in aanraking ks gekomen met een magneet of iets dergelijks, waardoor de chipkaart beschadigd is geraakt. Ook gebeurd het weleens dat wanneer je de ov bij je mobiele telefoon houdt, het ook even later niet meer kan werken. Gebeurd niet altijd maar soms wel. Ik raad in ieder geval aan om al je passen bijv; pinpas, creditcard, OV etc... uit de buurt te houdem van je mobiele telefoon.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100