kun je een persoonlijke OV-chipkaart aan laten maken bij centraal station(s)?

Kun je dan ook zelf je geboorte datum opgeven, of moet je hiervoor een ID bewijs laten zien?
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom doe je het niet gewoon op de reguliere manier?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dat is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is niet de vraag. Ik kan me de vraag wel voorstellen namelijk.

Het beste antwoord

Bij balies van OV-bedrijven kan je een papieren aanvraagformulier voor een persoonlijke OV-chipkaart halen. Als je de OV-chipkaart niet online aanvraagt maar met behulp van het formulier, dan moet je er rekening mee houden dat het 3 weken kan duren voordat je de kaart in huis hebt.

Het opgeven van een onjuiste naam, geboortedatum en/of pasfoto is strafbaar volgens het Wetboek van Strafrecht, waaronder de artikelen 225 en 232.
Dat is het enige wat ik over de legitimatie vinden kan. Je vult zelf je gegevens in, en blijkbaar gaat men er vanuit dat het dan de correcte gegevens zijn.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank u wel !