Ik ben 17 en ga naar het mbo.Mijn vraag is krijg ik de ov vergoed?Want mijn school ligt in arnhem en woon zelf in nijmegen.Of misschien 40% korting?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Er zijn al provincies waar je wel reiskosten vergoeding krijgt als je nog geen 18 bent en op het mbo zit. Limburg in ieder geval, maar daar heb jij weinig aan. Wat je het beste kan doen is de school bellen die weten hoever ze in Gelderland al met die regeling zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Misschien hebben je ouders nog wel recht op een vergoeding voor de schoolkosten, dit kan je nakijken de site van Duo-ib groep.

Toegevoegd na 5 minuten:
Toch wat gevonden over Gelderland, je krijgt 40% korting, zie link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
fisbel
11 jaar geleden
Als er cursusgeld wordt betaald is er voor de ouders van minderjarige MBO-ers de tegemoetkoming ouders. ALLE ouders komen in aanmerking voor een tegemoetkoming in de schoolkosten. Duo-IB groep geeft de volgende informatie:
Schooljaar 2012-2013
Op de basisschool en in het voortgezet onderwijs (vo) krijgt uw kind de schoolboeken en leermiddelen gratis. In het mbo, vavo of particulier vo is dit niet het geval.
Als uw kind op één van deze scholen een voltijdopleiding volgt en op 1 juli 2012 jonger is dan 18 jaar, dan kunt u voor het schooljaar 2012-2013 in aanmerking komen voor een tegemoetkoming ouders. De tegemoetkoming ouders bestaat uit twee delen:
de tegemoetkoming schoolkosten
de tegemoetkoming les- of cursusgeld.

Alle ouders kunnen in aanmerking komen voor een tegemoetkoming schoolkosten. Voor een tegemoetkoming in het les- of cursusgeld komt u alleen in aanmerking als u voor uw kind lesgeld moet betalen of als uw kind particulier onderwijs volgt. -----------------------------------------------------------------
Bron:
http://www.duo.nl/particulieren/studiefinanciering/tegouders/tegemoetkoming_ouders.asp
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje wel!

Andere antwoorden (3)

Nee, een ovstudentenkaart mag je aanvragen als je recht hebt op studiefinanciering en op het mbo heb je dat pas het kwartaal NA dat je 18 bent geworden.

Om in aanmerking te komen voor studiefinanciering moet je voldoen aan bepaalde voorwaarden. Er zijn voorwaarden met betrekking tot leeftijd, schoolsoort en nationaliteit.

Leeftijd

Je moet 18 jaar of ouder zijn. In de eerste maand van het kwartaal dat volgt op je 18de verjaardag krijg je voor het eerst studiefinanciering. Dat is altijd in januari, april, juli of oktober.
http://www.duo.nl/particulieren/studiefinanciering/sfmbo/voorwaarden.asp

Toegevoegd na 4 minuten:
Korting: In enkele eenvoudige stappen naar het meest voordelige NS abonnement. Of u nu regelmatig met de trein reist of af en toe: met de NS Abonnementenwijzer ontdekt u uw eigen voordeel! http://www.ns.nl/abonnementenwijzer/

Voor kortingen met ander vervoer dan de trein: https://www.ov-chipkaart.nl/opladen/kortingen/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje wel! Hoe zou ik dat anders misschien kunnen regelen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik was al voor je aan het zoeken, was dat deel van de vraag vergeten ;-)
De Gelderland-actie is inmiddels afgelopen! http://www.gelderland.nl/eCache/DEF/18/556.html

Een treinabbo van Arnhem-Nijmegen kost ca 115 e / maand. Ik zou me eens verdiepen in de mogelijkheden van het Altijd Voordeel abonnement tot dat je 18 bent en je de StudentenOV krijgt. Dan heb je 20% korting in de spits, 40 daarbuiten. Let ook op dat je een bus-suppelent toe kan voegen mocht dat nodig zijn.

http://www.ns.nl/reizigers/campagnes/nieuwe-abonnementen#altijd-voordeel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neem een studenten OV,, Daar heb jij recht op,, Dan reis je gratis doordeweeks en betaal je in het weekend 40 % Korting,, Als iemand anders met jou mee reist reist diegene met zijn kaartje 40 % korting, Omdat jij een Studenten OV heb!!!, Als je nog steeds niet uit komt bel dan even naar de bedrijf waar de bussen in jou omgeving voor rijden!! Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Nee, zoals je in de eerdere antwoorden had kunnen lezen, daar heb je pas recht op vanaf de leeftijd van 18 jaar.