Mijn ov kaart is stuk, er zit een scheur in en is al opgestuurd. Kan ik nu wel een treinkaartje met korting kopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of er een officiële oplossing voor bestaat, weet ik niet. Maar wat je kan proberen is naar een NS-loket gaan, de situatie uitleggen, een bewijs laten zien van dat je wel momenteel een ov-kaart heb, en vragen of je misschien voor die dag toch een kortingskaartje kan kopen.
Als je gelukt hebt, heb je een aardige medewerker die je een kortingskaart-voor-1-dag geeft.
En dan elke keer bij een andere medewerker proberen. Ik heb wel eens een keer per ongeluk een kaartje met korting gekocht ipv een gewone, en toen kreeg ik gewoon gratis zo'n ééndaagse kortingskaart van de NS-medewerker. Hopelijk willen ze jou ook matsen.

Antwoorden (3)

Nee, je moet zowel je kaartje, als de kaart die recht geeft op de korting kunnen tonen in de trein.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het zou ook niet zo handig zijn om dat anders te doen, anders kan iedereen wel claimen dat er thuis een kortingskaart ligt. Hoe valt dat te controleren voor de conducteur?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heb je een kopie gemaakt van de kaart die stuk is. Als je die kunt tonen kan het zijn dat ze je matsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou gewone kaartjes kopen en kijken of je achteraf de korting via ov-chipkaart.nl of de verstrekker van de kaart kunt terugvragen.
Als je het zeker wilt weten: bel de verstrekker van de kaart en vraag na wat je mogelijkheden zijn.