Op het station van deventer zijn drie perrons waarvan 1 tijdelijke. ze gaan een definitief perron bouwen. wat is er mis met een tijdelijk perron?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Tijdelijke bouwoplossingen worden vaak gehuurd. Dat is voordelig op de korte termijn, maar te duur voor de lange termijn. Het zelf bouwen van een nieuw perron is dus op den duur goedkoper.
11 jaar geleden
Dat 3e perron was dringend nodig, en ProRail had daar ook allerlei plannen voor. Maar de gemeente Deventer was nog niet zo ver, en toen is gekozen voor een goedkope en flexibele oplossing, in afwachting van de definitieve plannen. Het is duidelijk dat een tijdelijk perron aan veel minder eisen hoeft te voldoen dan een permanent 3e perron.

Als je zo'n project op wilt zetten, moet er aan talloze eisen worden voldaan, en het moet o.a. voldoen aan de welstandsnota. Dat is een heel gedoe, en kost veel tijd.

Dat kun je hier lezen:

"Toch zal het plan met het oog op de toekomstige herstructureringsplannen getoetst moeten worden aan de huidige gestelde criteria in de Welstandsnota. Tevens zou het ontwerp aangescherpt kunnen worden ten aanzien van de kernkwaliteiten van het stationsgebied. Nu gaat het ontwerp van ProRail bijvoorbeeld nog voorbij aan de fraaie landschappelijke setting, terwijl dit zeker een belangrijk onderdeel zal vormen van het overkoepelende herstructureringsplan."
http://www.steenhuismeurs.nl/Producten/Supervisie/project/45/Advies_uitbreiding_station_Deventer

Als je een beetje opschiet, dan kun je vanavond nog terecht bij een informatieavond, en wordt alles je duidelijk uitgelegd. ;-)

http://www.destentor.nl/regio/deventer/11121160/Bouw-derde-perron-bij-station-begint-na-zomer.ece