Waarom is het plafond van de nieuwe Qbuzz bussen zo laag?

In het achterste gedeelte van de nieuwe bussen hebben ze het plafond boven de passagiersstoelen enorm veel lager dan in het midden van het gangpad.

Dit zorgt ervoor dat ik eerst in het gangpad moet gaan staan voordat ik omhoog kan komen en m'n tas op de rug kan doen.

Waarom hebben ze het plafond zo laag gemaakt, iedereen ziet toch dat dit ongemakkelijk is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je hebt toch niet het idee,dat de bussen voor het gemak van de passagiers gemaakt worden? Zal wel weer achter een bureau uitgedokterd zijn. Als we de bus daar wat lager maken,scheelt het ..% in brandstofverbruik.

Ik vind het meevallen als ik eerlijk ben. Volgens mij zijn ze net zo laag/hoog *net hoe je het bekijkt* als bij Arriva. Vind Qbuzz eigenlijk meer voordelen ten opzichte van Arriva nu hebben, alleen hebben ze gewoon nu veel pech qua weersomstandigheden...

Ik neem aan dat je de bussen bedoelt die in Groningen en Drenthe rijden. Dat zijn lagevloerbussen, waar de voorkant heel laag is. Het achterste gedeelte rust op de motor, terwijl het plafond even hoog is. Dat is ook zo bij de lagevloerbussen van Connexxion en Veolia, want die rijden met dezelfde typen bussen. Een bus van een halve meter hoger is ook niet handig, i.v.m. doorrijhoogtes etc.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100