Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is het plafond van de nieuwe Qbuzz bussen zo laag?

In het achterste gedeelte van de nieuwe bussen hebben ze het plafond boven de passagiersstoelen enorm veel lager dan in het midden van het gangpad.

Dit zorgt ervoor dat ik eerst in het gangpad moet gaan staan voordat ik omhoog kan komen en m'n tas op de rug kan doen.

Waarom hebben ze het plafond zo laag gemaakt, iedereen ziet toch dat dit ongemakkelijk is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
553

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Je hebt toch niet het idee,dat de bussen voor het gemak van de passagiers gemaakt worden? Zal wel weer achter een bureau uitgedokterd zijn. Als we de bus daar wat lager maken,scheelt het ..% in brandstofverbruik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het meevallen als ik eerlijk ben. Volgens mij zijn ze net zo laag/hoog *net hoe je het bekijkt* als bij Arriva. Vind Qbuzz eigenlijk meer voordelen ten opzichte van Arriva nu hebben, alleen hebben ze gewoon nu veel pech qua weersomstandigheden...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat je de bussen bedoelt die in Groningen en Drenthe rijden. Dat zijn lagevloerbussen, waar de voorkant heel laag is. Het achterste gedeelte rust op de motor, terwijl het plafond even hoog is. Dat is ook zo bij de lagevloerbussen van Connexxion en Veolia, want die rijden met dezelfde typen bussen. Een bus van een halve meter hoger is ook niet handig, i.v.m. doorrijhoogtes etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding