Goedkoop reizen in de zomervakantie met de trein?

In de zomervakantie ga ik met een Franse vriend van mij door heel Nederland reizen. Een dagje Den Haag, Amsterdam, etc. Nu zal mijn studenov-chipkaart niet werken in de zomervakantie en zal hij steeds een papieren kaartje moeten kopen... Nu vroeg ik mij af of er misschien een slimmere manier is om geld te besparen. Hoe kunnen wij goedkoper gebruik maken van het openbaar vervoer in de zomervakantie? Volgens mij geldt de treinactie van Albert Heijn ook niet de hele zomer.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe oud zijn jullie?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beiden 18.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah, jammer net te oud voor tienertour.

Antwoorden (4)

Je OV kaart is ook een kortingskaart; een dagkaart kost dan €28,80 pp en de samenreiskorting geldt ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan onderstaande site in de gaten houden voor kortingsacties, ook Kruitvat en Hema hebben soms kortingskaarten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor je vriend is de interrail Benelux pass een optie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor je vriend zijn er verschillende rondreispassen:
- Interrail Benelux. Diverse prijzen voor 3, 4, 6 of 8 dagen reizen binnen een maand.
- Benelux Tourrail. 5 dagen rondreizen binnen een maand. Geldig in de hele Benelux. Alleen verkrijgbaar in België, niet in Nederland! Volwassenen vanaf 26 jaar betalen 165 euro, jongeren tot en met 25 jaar 108 euro. Zie info op www.be-europe.com

Houd daarnaast de acties van NS met Albert Heijn, Hema, Kruitvat en dergelijke in de gaten, daar zijn vaak goedkope dagkaarten te krijgen.
En zoals anderen al zeiden: je OV-studentenkaart is kortingkaart en je mag tot maximaal 3 reizigers op je OV-studentenkaart laten meereizen met korting. De medereizigers kopen dan een papieren kaartje met korting.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben ik trouwens goedkoperder uit als ik een papieren kaat koop met korting voor mijzelf + mijn vriend en dan mijn ov-chipkaart erbij houd om korting te krijgen? Ik bedoel, steeds dat in- en uitchecken kost toch veel meer?