Waarom staat er in de trein bij de knop om de deur te openen, "niet openen voor de trein stilstaat"? Als de trein nog rijdt gaat 'ie ook niet open.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Volgens mij is het antwoord heel simpel: die vermelding staat er om aansprakelijkheid uit te sluiten wanneer er onverhoopt iets misgaat. De omstandigheden (zoals een technische storing of het te vroeg ontgrendelen van de deuren) maken daarbij niets uit.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor je antwoord!

Andere antwoorden (2)

Sommige mensen blijven maar op het knopje drukken. Hierdoor kan er een storing ontstaan. Bovendien, kun je als de trein bijna stil staat al wel de deuren openen. Om te voorkomen dat mensen dan uitstappen en er wellicht ongelukken gebeuren, staat er een waarschuwing in de trein.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nog nooit gezien dat de deuren open gingen als er iemand op stond te drukken terwijl de trein nog net niet stil stond. Jij wel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sanzoo, moet je maar eens beter kijken. Het gebeurt regelmatig dat de deuren opengaan voordat de trein helemaal stil staat. Dus een + van mij.
Het is ook mogelijk voor bevoegd personeel mbv een sleutel de deur te openen.

Een storing kan tot gevolg hebben dat de deuren openen
na het indrukken van de knop tijdens het rijden.

Geduld is een schone zaak, men kan beter even wachten totdat de trein stil staat.

Vroeger had men met de grote veerponten bij het Centraal Station Amsterdam te maken met hetzelfde euvel.

Daar klom men tegen de klep op om eraf te springen met alle gevolgen van dien.