Ik ben van plan om over over een weekje naar Antwerpen te gaan met de trein, NIET met de Thalys, maar de normale trein, waar koop ik een kaartje?

Moet dat bij nshispeed.nl, of kan dat ook in de kaartautomaat op de station?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Gewoon bij de kaartautomaat, je selecteert daar de optie België/Duitsland/Luxemburg (ofzoiets)

Toegevoegd na 27 seconden:
Heb ik ook vaak gedaan, gaat heel makkelijk.
12 jaar geleden
Die kun je inderdaad gewoon uit de automaat halen of bij het loket. Ik ben zelf een aantal jaar geleden met de trein naar belgie gegaan en kreeg zelfs een aanzienlijke korting omdat ik onder de 25 was! Leuk weetje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook bij de automaat en via Internet.
De automaat houdt met de meeste kortingen in Nederland wel rekening (bv. OV-Jaarkaart). Let erop dat je de goede grensovergang op het kaartje kiest. Roosendaal in de meeste gevallen. Maar er is ook een grensovergang bij Maastricht (die heet Visé). Kaartjes via Roosendaal zijn niet geldig via Maastricht en omgekeerd. Ook de grensovergang kun je op de automaat aangeven.