Mijn studenten-ov kaart is kapot. Ik heb een nieuwe aangevraagd. Kan ik in de tussentijd gratis reizen?

Er zit een barstje in, dus ik heb hem verstuurd met zo'n aanvraagformulier voor een nieuwe. Nu hoor ik van iedereen dat je, als je dat formulier uitprint en ook je id kaart ofzo, je gewoon toch nog gratis kan reizen? Iemand hier ervaring mee? Of iemand die het gewoon weet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, je moet gewoon betalen.
Wel kan je de gemaakte kosten decladeren zolang je kan aantonen dat je het gebruikte om naar bijv. School of stage te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het niet via ib groep kan , kan je het wel via de ov-chipkaart website doen.
Wel moet je jezelf even registeren en daarvoor heb je je persoonlijke ov-chipkaart nummer.
Daar bij het overzicht die je de gemaakte reizen.
Zo kan je ook decladeren, er wordt een kopie van de overzicht gemaakt , ( alle reizen die jij selecteert en denkt dat kan gedecladeerd worden ) en dan kan je een reden invullen waarom jij denkt dat je vergoed moet worden.
Omdat de ov-chipkaart en ib-groep in samenwerking de studenten ov uitgeven zal je bij ov website ook kunnen decladeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja.. Het is erg lastig geregelt..
Maarja wat ik je aanraadt is een persoonlijke ov aanvragen en daarmee reizen.
Zo heb je een goed overzicht op mijn-ovchipkaart.nl ofzoiets.
Als je alleen losse kaartjes haalt zal je het nog lastiger krijgen om het te decladeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan alleen een declaratie aanvragen als je OV-kaart is gestolen. Ik ken namelijk een paar mensen waarbij hun OV-kaart kapot was en zij moesten deze gewoon opsturen en dan kregen ze een nieuwe, zonder vergoedingen. Als je OV-kaart echt gestolen wordt, dan wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja bij een normale ov , maar we hebben het hier over de studenten-ov waar je recht op heb vanaf je 18e en als je studeert.
Dit vergoedt de reiskosten voor naar en terug van school te gaan.
Dan is het best logisch als het kapot is en je eigen kosten moet maken je het kan decladeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn ov chip studenten kaart was werkte ook niet meer. Meerdere malen gebeld en geïnformeerd. De reiskosten naar mijn stage konden niet vergoed worden. Ik heb bijna 70 euro moeten betalen. In deze tijd mocht ik eigenlijk ook niet met korting reizen omdat ze niet uit mijn ov chipkaart konden aflezen dat ik student was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan toch simpel aantonen dat je naar je stage reist als student?
Je stageovereenkomst een kopie van maken en bijvoegen bij de decladatie formulier.
Zo zien ze ook in het overzicht dat je uitstapte bijvoorbeeld centraal station.
En je stage is bij centraal station.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Labeo zwart rijden is zwart rijden en dat wordt beboet..
Wel kan je de boete naar ib-groep proberen te versturen :D
Daar zullen ze wel van opkijken hahaha

Andere antwoorden (1)

ja, je kunt reizen met een kopie van de kaart, werd behandeld in tros radar op 6 februari. Connexxion, Arriva, Syntus en Veolia staan toe om te reizen met een kopie van de kaart, een uitdraai van je ov-chipaccount en je id bewijs .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er geldt toch een regel altijd inchecken?