mag je als Mbo student, legaal met korting reizen bij de ns?

Als hbo student heb je een studenten ov, en kan je in het weekend met 40% korting reizen. als Mbo student heb je dat niet, maar mag je wel (omdat je student bent) met die 40% korting reizen als je bij kaartjes controle je schoolpas laat zien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

Het is ''een MBO-scholier'', en niet ''een MBO-student''. De korting wordt al verrekend op het moment dat je incheckt.

"MBO-scholieren van 16 en 17 jaar krijgen van de provincie een flinke korting op reizen met het openbaar vervoer. De MBO-studenten kunnen een gratis persoonlijke OV-chipkaart aanvragen met daarop het product 'Altijd Korting'. Hiermee kunnen ze reizen in het OV met 40 procent korting."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst verbeter je het en dan gebruik je zelf
MBO studenten.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Scholier = <18
Student = 18+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het moet inderdaan MBO-scholieren zijn. Het staat tussen aanhalingstekens omdat ik dit letterlijk gekopieërd heb van onderstaande bron.
MBO scholieren hebben net zoveel recht met de OV-kaart als HBO studenten. Geen onderscheidt tussen HBO en MBO

Je schoolpas kan niet gebruikt worden
12 jaar geleden
Als je geen studenten-OV-jaarkaart hebt kun je ook geen gebruik maken van de voordelen die die kaart biedt. Je schoolpas geeft geen recht op korting in het OV, net zo min als een studentenkaart van een universiteit recht op korting geeft.

Sommige provincies, zoals Gelderland, doen iets extra's voor MBO'ers. Het kan de moeite zijn om te informeren in de provincie waar je woont of waar je naar school gaat. Let op, dat de korting niet altijd voor al het OV geldt. Die van Gelderland geldt bijvoorbeeld niet bij NS.