Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb net een boete gekregen omdat ik geen geldig Vervoerbewijs had later heb ik die terug gevonden wat kan ik doen ?

Ik heb net een boete gekregen omdat ik geen geldig Vervoerbewijs had later heb ik die terug gevonden wat kan ik doen ? Ik reisde met de ns ik heb nog nooit een boette gehad en ze hebben ook als verklaring opgegeven dat ik um kwijt was

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Als het goed is staat er op de bon met wie je contact op kan nemen. Daar kun je je verhaal vertellen. Maar je had 'm op dat moment niet bij, dus ik denk dat je er niets aan kan doen. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed je bewijsje bewaren en later als de boete binnen is bezwaar maken, kopie bonnetje etcetc en je verhaal uitleggen in je bezwaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het komt overeen met je ID kaart, als jij je niet kan legitimeren krijg je ook een bekeuring. Als je daarna terug komt en ineens heb je hem blijft de bekeuring toch staan.

Als jij in een bus / tram of trein stapt zonder vervoersbewijs en deze niet kan laten zien tijdens een controle kan je hoog en laag springen maar ook deze bekeuring blijft staan.

Spijtig, maar dan had je niet in moeten stappen zonder een dagkaart of wat je voor deze reis nodig hoort te hebben..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem contact op met de klantenservice. Op de boete staat ongetwijfeld welk adres/telefoonnummer je het beste kunt gebruiken. Zorg dat je alle gegevens bij de hand hebt, dus zowel je boete als het kaartje dat je hebt teruggevonden. Leg de zaak uit en waarschijnlijk komt 't goed.
Zelfs op een simpel enkeltje staat afgedrukt (deels in code) waar je het gekocht hebt, op welke dag en hoe laat. Ook op de boete moet datum en tijdstip staan. Ze kunnen dus precies vaststellen dat je het kaartje netjes vantevoren gekocht hebt en dus alleen maar kwijt was.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding